האם נכון ששתיית חלב עוצרת ירידה במשקל?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
האם שתיית חלב במקום מאכלים אחרים -אך באותו מספר קלוריות תיגרום לאי ירידה במשקל? אני לא מדברת על הפן הבריאותי אלא הקלורי בלבד. וכן שמעתי שמי שרוצה לרדת במשקל שלא ישתה קופאין כיון שזה עוצר ירידה במשקל. האם זה נכון?
שלום גליה שתיית חלב אינה גורמת לאי ירידה במשקל להיפך, מחקרים אחרונים מראים שאכילת שלוש מנות של מוצרי חלב דלי שומן ליום, כחלק מתזונה מאוזנת מופחתת קלוריות, יכולה לעזור בהשגת תוצאות טובות יותר בירידה במשקל. סידן שמקורו במוצרי חלב ממלא כנראה תפקיד בהפחתת משקל. קפאין פועל על מערכת העצבים וזוהי בעצם הסיבה שכוס קפה בבוקר מעירה, מרעננת וממריצה אותנו. קפה ומשקאות אחרים המכילים קפאין עלולים לגרום לתנועתיות יתר של מערכת העיכול ולהגברת מיצי קיבה אך לא נמצא כל קשר בין קופאין לעצירה במשקל. עלי לציין ששתיית קפה מקטינה רעב, מה שיכול להועיל לדיאטה בתנאי שאינו מלווה בעוגות ועוגיות. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי