דיאטה שפוייה מלווה בפעילות גופנית
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
07/09/2008 | 19:20 | מאת: יולי
שלום רב, אני בת 30, רגילה ללכת הליכה מאומצת כבר שנים. בשלושת החודשים האחרונים הפסקתי את הפעילות הגופנית מסיבות שונות. אומנם לא עליתי במשקל, אך עליתי בהיקפים והתחלתי להרגיש שהגוף פחות "אסוף" ו-"מוצק", וגם עייפות +חולשה. אני מתמידה בשבוע האחרון בהליכה מאומצת בין שעתיים לשלוש שעות מדי יום. אמנם שבה אליי תחושת העירנות, וניתן כבר לראות שיפור קל ביציבה ובמראה הגוף, אך להפתעתי גיליתי כי במהלך השבוע הזה עליתי ב-2 ק"ג!!! האמת היא ששמתי לב שהחזרה לפעילות לוותה גם בתיאבון מוגבר מהרגיל, אבל ציפיתי לפחות לשמור על משקלי... הייתי רוצה להוריד כ-12 ק"ג. הגוף שלי ידע דיאטות רבות, הגנטיקה גם לא ממש משחקת לטובתי. (לא מדובר על השמנה קיצונית, לא אצלי ולא אצל בני משפחתי אך עדיין מדובר בעודף משקל). שאלותיי: 1. כיצד ניתן להסביר עלייה במשקל של 2 ק"ג על אף הפעילות? 2. האם ישנה תזונה עדיפה במצב של תיאבון מוגבר עקב פעילות גופנית? מזונות בריאים שממלאים לאורך זמן בעלי ערך קלורי סביר?
לקריאה נוספת והעמקה
09/09/2008 | 23:16 | מאת: עדי מילר
שלום יולי איזון אנרגטי בין הכנסת האנרגיה לגוף לעומת הוצאת האנרגיה מהגוף קובע אם נשמין, נרזה או שנשאר על אותו משקל. ממה שאת מתארת ההוצאה האנגטית שלך כעת גדלה עקב הוספת פע"ג אך יחד איתה גם ההכנסה האנרגטית עקב התאבון המוגבר, כלומר העליה במשקל נובעת מהעובדה שההכנבה הקלורית עולה על ההוצאה הקלורית השבועית. במצב של תאבון מוגבר ובכלל כחלק מזונה נכונה אני ממליצה לאכול ארוחות קטנות כל 3-4 שעות (פיזור הארוחות גורם לתחושת שובע), בבסיס הארוחות יהיו פחמימות מורכבות (לחם מלא, פסטה, גריסים וכו'...) ולשתות לפחות 10 כוסות מים ביום (לעיתים אנו נוהגים לפרש תחושת צמא כרעב). בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי