המשך דיאטת תפוחים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי להבין מה ההבדל בין 1200 ק' של תפוחים לבין 1200 ק' של מאכלים אחרים ,מדוע יורדים יותר מתפוחים מאשר דיאטה אחרת? ושאלה שניה :אם לא אוכלים מדיאטת התפוחים 1200 ק' -שמעתי טיעון שכשאוכלים פחות הגוף לא מוריד במשקל כהגנה,אז אייך א'כ יורדים במשקל בדיאטות כאסח?
שלום יפית מבחינה קלורית אכן לא קיים הבדל, אך כן קיים הבדל מבחינת אבות המזון וכמות הויטמינים והמינרלים. דיאטת תפוחים לא מכילה את כל אבות המזון ולא ניתן להגיע איתה להמלצה היומית של הויטמינים והמינרלים. קשה לי להאמין שמי שאוכל עפ"י דיאטת התפוחים אכן יגיע ל- 1200 קק"ל. הטיעון ששמעת לגבי אכילה מועטה הינו נכון בהחלט!!! דיאטה דלת קלוריות היא למעשה מתכון להשמנה ואף לפגיעה בבריאות. בטווח המיידי היא אכן מסייעת לירידה במשקל אך יחד עם זאת היא גורמת לגוף להיות יותר "חסכוני" ול"בזבז" פחות קלוריות (מנגנון הישרדותי של הגוף). העושים דיאטת כסאח מפסיקים במהרה לרדת במשקל ולזאת מתווספים גם תסכולים וסבל מרעב מתמשך. חשוב לזכור שדיאטה בבסיסה צריכה להיות מתירה ולא אוסרת, כי לאורך זמן יקשה עלינו להתמודד עם איסורים והגבלות. ברגע שהדיאטה היא נוחה וגמישה היא הופכת להרגל ולדרך חיים. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי