תזונה בהריון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/08/2008 | 11:40 | מאת: אורית
שלום רב, בד"כ איני סובלת מעודף משקל. אני בשבוע ה-14 להריון, ולפני כשבועיים פסקו הבחילות והתחלתי לאכול. מאד חשוב לי לאכול נכון. האם יש תפריט מומלץ בשבילי? הייתי רוצה משהו מדוייק,המפרט מזונות וכמויות. תודה רבה, אורית.
לקריאה נוספת והעמקה
30/08/2008 | 22:23 | מאת: עדי מילר
שלום אורית בהיריון יש להימנע ממצב של רעב ומדיאטות הרזיה העלולות לפגוע בעובר ולהגדיל את הסיכון למומים מולדים. תוכנית תזונה מדוייקת המפרטת מזונות וכמויות הינה דבר מורכב הדורש ייעוץ פרטני. אך באופן כללי אני יכולה להמליץ על: 1. אכילה של ארוחות מסודרות הכוללות: ירקות, פירות, דגנים, מוצרי חלב, בשר רזה ופחמימות מורכבות. 2. עד 2 כוסות קפה ליום. 3. יש להימנע ממתיקים מלאכותיים העוברים את השליה כמו סכרין. 4. להימנע משתית אלכוהול. 5. להימנע מדגים העשויים להכיל הרבה כספית כמו- קינג, מקרל, דג חרב וכריש. 6. להיזהר ממצב של הרעלת מזון ע"י הימנעות ממזונות כמו- מוצרי חלב לא מפוסטרים, בשר נא,, קינוחים שמכילים קצף ביצים, מיונז וכו'. 7. מומלץ לצרוך 1200 מ"ג סידן, 18 מ"ג ברזל מהתזונה + תוסף ברזל+ תוסף חומצה פולית. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי