בקשה לעזרה בשינוי תזונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לך! יש לי בעייה אני לא יודעת אם תוכלי לעזור לי אך אני מאוד אשמח אני בת 22 גובה 1.52 אני לא יודעת את משקלי כרגע. אני מאוד מעוניינת להתחיל לאכול בצורה מסודרת להקפיד על אורח חיים בריא כמו שאומרים תזונה נכונה אני התחלתי לעסוק בפעילות גופנית על בסיס יומי הבעיה אצלי זה באוכל אני לא אוכלת מתוקים בד"כ כולל משקאות מתוקים האמת שאני גם לא אוכלת הרבה מעט מאוד הייתי תמיד רזה מאוד מתחת לנורמה כיום השמנתי אני מניחה שזה כתוצאה מאכילה לא מסודרת לא כתוצאה מאכילה מרובה שכן איני אוכלת הרבה הארוחות שלי מורכבות בעיקר ממעט גבינה מוצרי חלב לא בכמות גדולה ירקות -אם ירקות אז זה כרוב, פלפל אדום, עגבניה, ומלפפון לעיתים ביצה אני כמעט ולא אוכלת אוכל מבושל רק בשבת אני בחורה דתיה אז אני אוכלת סלטים קצת וחתיכה ממש קטנה של דג אני בעייתית באוכל מגיל קטן אני לא אוכלת הרבה העניין הוא שאני רוצה להתחיל לאכול מסודר הייתי מאוד רוצה לפנות לדיאטנית שתכון אותי מה לאכול, הזמנים וכו'... אך יש לי בעייה קצת לא נעים לי לומר אבל הבעיה היא שאני ביישנית מאוד וקצת חסרת ביטחון אני מאוד מתביישת לפנות לדייאטנית לכן רציתי לשאול האם את יכולה לעזור לי ולרשום לי תפריט פחות או יותר אם צריך עוד פרטים אני אמסור אשמח מאוד אם תוכלי לעזור לי אני מאוד זקוקה לזה ועוד דבר אני לא יודעת אם זה מאוד משמעותי אבל אני חושבת שזה נחוץ יש לי אנמיה תודה מראש! זה חשוב לי מאוד
אני מבינה אותך. גם לי היתה בעיה דומה. אני אגיד לך מה: לפעמים את לא ממש שמה לב מה נכנס לך לפה. אני החלטתי לעשות לעצמי מעקב. התחלתי לנהל רשימה של מה אני אוכלת. כל יום. כל ביס. ככה במשך שבוע, ומה את חושבת שגיליתי? גיליתי שאני אוכלת קצת יותר ממה שאני חושבת, וזה מה שהביא לי את העלייה. דרך אגב, הייתי בטוחה שייצא שאני ממש לא אוכלת הרבה, וכבר הכנתי את רופאת המשפחה ונלחצתי ואל תשאלי. חשבתי שמשהו לא בסדר אצלי. אבל יצא הפוך. בקיצור, אחר כך נכנסתי לאתר www.patit.co.il ושם סידרתי לי תפריט אישי, כולל בקרה, בלי בכלל שמישהו אחר יידע. ויש כאלה עוד כמה אתרים ברשת, שמאפשרים לך לעשות מעקב סודי אישי. זה כייף. לי זה עוזר, נכון לרגע זה. בהצלחה!
המממממ.... :)
שלום מה משקלך כעת? בברכה נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי