צליאק
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב שמי שירה בת34 לפני ארבעה חודשים גילו אצלי מחלת צליאק מאז אני אוכלת מוצרים ללא גלוטן. רציתי לדעת האם קמח תירס /קמח תפוח אדמה/קמח אורז, משמין יותר מקמח חיטה.? ברצוני להוסיף שמאז שאני אוכלת מוצרים המכילים את כל הקמחים הללו אני סובלת מעצירויות קשות מאוד.. האם יש פתר%
היי שירה ההבדלים בקלוריות זניחים בין סוגי הקמחים השונים.... לדוגמא קמח מחיטה מכיל כ-350 קק"ל ל-100 גר' לעומת קמח תירס שמכיל כ- 359 קק"ל ל-100 גר'. ישנן מספר המלצות תזונתיות לסובלים מעצירות: שתיה של 10-12 כוסות נוזלים ביום (רצוי מים), הקפדה על צריכת סיבים (ירקות ופירות עם קליפתם, קטניות, שימוש באורז מלא וכו'), ניתן להיעזר בזרעי פשתן, פירות יבשים ומוצרי חלב פרוביוטיים. רצוי להימנע בשלב זה מאורז לבן ומפריכיות אורז!!! מומלץ מאוד לשלב הליכה יומית הממריצה את פעולת המעיים. בהצלחה נעמה רון דיאטנית קלינית שיטת ד"ר לוי