דיאטת אוניברסיטת טורונטו קנדה להורדת כולסטרול
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
30/07/2008 | 20:55 | מאת: נגה
שלום האם ידוע לכם על דיאטת פורטפוליו להורדת כולסטרול שנבנתה באוניברסיטת טורונטו ומה דעתכם עליה. תודה נגה
לקריאה נוספת והעמקה
31/07/2008 | 20:40 | מאת: ליליה
01/08/2008 | 08:00 | מאת: מוניקה קרן
שלום נוגה, דיאטת פורטפוליו Portfolio מדגישה את המזונות המומלצים, להבדיל מגישות קודמות בהן הושם הדגש על המזונות "האסורים". ולאחרונה , המורידה את רמת הכולסטרול בדם. תפריט הפורטפוליו משלב את המזונות והרכיבים התזונתיים, המפחיתים ביותר את רמת הכולסטרול: חלב סוי, אגוזים, סיבים מסיסים ופיטוסטרולים. תבמחקרים נמצא שתזזונת הפורטפוליו יעילה יותר מאשר תזונה דלה בשומן רווי ובכולסטרול – שהיא עדיין ההמלצה הרווחת והמקובלת, בהפחתת רמת הכולסטרול בדם.תזונת הפורטפוליו מורידה את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ביעילות הדומה לזו של סטטינים (התרופות היעילות ביותר להפחתת רמת הכולסטרול). הוכח כי אנשים שתכננו את תפריטם עפ"י עקרונות הפורטפוליו, התמידו בכך והשיגו תוצאה מרשימה בהפחתת רמת הכולסטרול בדמם. המלצות על פי תזונת הפורטפוליו: לשתות "חלב" סויה – 3 כוסות ליום לאכול שקדים ואגוזים – לא קלויים – 5-10 יחידות ליום לאכול קטניות כמו עדשים, שעועית, חומוס, אפונה. לאכול שבולת שועל (קוואקר), גריסים, יוגורט מועשר בסיבים להשתמש בשמן מועשר בפיטוסטרולים זוהי דיאטה מאוזנת ובריאה ואכן תביא תוצאות. יחד עם זאת, היא דורשת שינויים גדולים מאוד בתפריט ובתזונה של רוב האנשים והאוכלוסיה מתקשה לעמוד בדרישותיה ולתהמיד בה לאורך זמן וזה החיסרון העיקרי שלה. מומלצת ביותר למתמידים. בברכה מוניקה קרן