טיגון בשמן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בערוץ האוכל מופיע שף שמדגים ארוחות דלות פחמימות ,כדי לרדת במשקל. בין יתר המלצות שלו קיימות ארוחות בטיגון בשמן עמוק כגון: טבעות בצל עטופות בקמח סויה, טיגון דג אילתית במחבט על שמן ועוד'. רציתי לדעת האם טיגון בשמן במזיק ? ואם כן למה? ומה השמן העדיף לטיגון ?
שלום נועם, טיגון אינו בריא. חימום השמן גורם לשינוי תכונותיו, שהופכים אותו למזיק כמו שומן רווי, שכידוע גורם לעליה בשומני הדם ומגביר את הסיכון למחלת לב, טרשת עורקים ומחלות אחרות. נוסף על כך הטיגון גורם למזון לספוג כמויות שמן גבוהות יחסית, שמעלים את הערך הקלורי של המזון. בכל זאת, טיגון עמוק עדיף על פני טיגון רגיל - נספג פחות שמן והוא גם פחות מתחמם. חלבונים סופגים פחות שמן בטיגון מאשר פחמימות. יש מחלוקת לגבי השמן העדיף לטיגון. המלצתי, להמעיט בטיגון בכל מקרה. בברכה מוניקה קרן
נועם שלום, את רוב הדברים המוכרים כטיגונים אפשר לאפות בתנור או או על המולטי-שף עם מעט מאוד שמן על מחבת טפלון עם מעט שמן. קציצות על המולטישף עם שכבה דקה מאוד של שמן, חביתה עם מעט מאוד שמן על מחבת טפלון וכו'. ירקות כמו כרובית אפשר לצפות בביצה טרופה ופירורי לחם ולאפות בתנור - זה אגב אחד הדברים הכי טעימים בעולם. חציל אפשר למרוח במעט שמן משני הצדדים ולאפות בתנור במקום לטגן (זה עדין יוצא לא מעט שמן, כי החציל סופג, אבל אין מה להשוות לטיגון). לדעתי ירקות באופן כללי, הרבה יותר טעימים באפיה כזו מאשר בטיגון (מילדות תמיד הגעילה אותי כמות השמן בכרובית ובחצילים, ורק כשהכרתי את השיטה הזו בתנור, התחלתי לאכול אותם כך). הדבר היחיד שעוד לא מצאתי לו פתרון הוא שניצל... אבל אם תנסה לעשות על הטפלון או על המולטי-שף חזה עוף עם מלח, פלפל ופפריקה - בערך 1-2 דקות לכל צד - זה יוצא מדהים (גם במראה).