הבן שלי...
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
הבן שלי די שמן... הוא בן 12 וחצי והוא שוקל 65 ק"ג. הגובה שלו הוא 1.55 לערך. אני מאמין שאחוזי השומן שלו נעים באזור ה32% אחוז... הוא עושה ספורט 7 שעות בשבוע (רוקד ומשחק הוקי). הבטן שלו גדולה וגם הישבן שלו גדול. יש לכם רעיון מה אפשר לעשות איתו? חשבתי להציע לו לעשות ספורט ביחד? אבל איזה? יש איזה תפריט שיתאים לו?
שלום רון, הטיפול עבור ילדים בגיל הזה הוא משולב לילד ולהורים ולכן צריך לקבל את שיתוף הפעולה של בנך להגיע לטיפול. פעילות גופנית היא מצוינת. ההמלצה היא לפחות שעת פעילות גופנית נמרצת ליום. אם תוכלו לעשות פעילות משותפת זה יכול להיות מצוין. בנוסף צריך לטפל גם בתזונה. לא ניתן לעשות זאת בשלט רחוק. הבן שלך צריך להגיע ליעוץ אצל דיאטנית להתאמת התפריט. בברכה מוניקה קרן
האם הוא נחשב שמן באופן קיצוני ע"פ המדדים שלכם?
שלום! שמעי אני מאמינה לכמות הספורט שציינת אבל אפשרי שבעיותיו נובעות מתפריט לא נכון?! אני לא יודעת מה הוא אוכל אך אני יכולה להמליץ על תפריט עשיר אך דל קלוריות שישמור עליו כריא וחזק ויעזור לו לרדת במשקל! לבוקר מספר פירות כגון תפוח ירוק, תפוז, משמש ואפילו מוזלי הרי שיוגורט הוא נהדר ועושה פלאים לקיבה. לצהריים ארוחה משולבת פחמימה חיובית כגון אורז ועדיף מלא כמובן ולצידו בשר בקר או עוף אך אפויים או מבושלים לא מטוגנים! כמובן לבשלם עם שמן זית ולא שמן רגיל! לערב חביתה בליווי סלט ירקות ולחם קל. כך הוא שבע, אוכל כמות נורמלית ומזינה אך לא שומנית ועתירת קלוריות... בנוגע לספורט הייתי ממליצה על ספינינג ששורף קלורית בקצב היסטרי ומפתח סיבולת לב ריאה . בכל מקרה הכל מתחיל מהראש ומהתפיסה לפיכך היזהרי שבנך לא יתעסק במשקלו כל הזמן כי הסכנה שכרוכה בכך היא השמנה נוספת ודכאון וכמובן שאלו הדברים האחרונים שהיינו רוצים לראות! תעשו הכל בחיןך ובשמחה ותראו איך שחייכם ישתנו... אם תרצי עוד עצות והצעות אני תמיד כאן! בהצלחה!