ממתיקים מלאכותיים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לצוות מה הם הממתיקים המאכותיים שמשתמשים לייצור חלווה ללא סוכר, כמו סורביטול ואחרים שאני כרגע לא זוכרת , הם מתחרזים לסורביטול. האם הם בריאים ועדיפים על סוכר? ממה הם עשויים.האם הם חסרי קלוריות? שאלה שניה מה דעתכם על הממתיק ספלנדה וכמה מותר לשימוש יומי המון תודות על העזרה
שלום שירה, הממתיקים שציינת נקראים ממתיקים כהליים. הם אלכוהול של סוכרים שונים. הם מעלים את הסוכר בדם בצורה איטית יותר ביחס לסוכר וכן מכילים פחות קלוריות (כחצי) בהשוואה לסוכר רגיל. אך בסה"כ מוצר המזון לא יוצא זול קלורית משמעותית לעומת המוצר המקורי, כיוון שלרוב המזון ( למשל בשוקולד ללא סוכר, חלבה וכד') מכיל גם כמות לא מבוטלת של שומן שתורם את הקלוריות רבות. ספלנדה הוא ממתיק מלאכותי על בסיס סוכרלוז. שזהו חומר הדומה לסוכר במבנהו הכימי, אך אינו מתפרק במעי, כלומר לא נספג במערכת העיכול ולכן כמעט חסר קלוריות. טרם ניקבעה הגבלה כמותית לשימוש יומי. בברכה מוניקה קרן