מרגישה עם משקל עודף
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 20, כרגע בשירות צבאי. גובהי 1.67 ומשקלי כרגע נע בין61-63ק"ג. אני מרגישה רוב הזמן שמנה ונפוחה. לא עליתי במשקל מאז שהתגייסתי. גופי לא קטן, אלא בינוני. כולם אומרים לי שאני רזה, אך אני לא מרגישה ככה. היו כמה פעמים שרציתי ליטול משלשלים, כי אין לי זמן לפעילות גופנית. בינתיים אני אוכלת מעט ומעשנת הרבה. כמה אני אמורה לשקול בגובהי ובגילי? אני מאוד רוצה לרזות, האם ישנה דרך מהירה ובטוחה ללא תופעות לוואי חוץ מספורט? תודה
שלום לך, צודקים הסובבים אותך באומרם שאת רזה, כי אכן במשקל תקין לגמרי. אם את מרגישה שמנה, אין מניעה שתרדי 3-4 ק"ג, אם את חושבת שזה יעזור לך להרגיש יותר טוב ביחס לעצמך. אין דרך בטוחה ומהירה לרזות. זה לא הולך יחד. קצב מומלץ להרזיה הוא חצי ק"ג לשבוע. אין קשר בין שילשול והרזיה. נטילת משלשלים גורמת לזירוז פינוי הצואה מהגוף. אין היא משפיעה כלל על מאגרי השומן. נטילת משלשלים גורמת לפגיעה בתפקודי המעי ולא מומלצת. פעילות גופנית לעומת זאת, מגדילה ת ההוצאה האנרגטית של הגוף, תורמת לבריאות הכללית, ומה שחשוב עבורך, תורמת לחיטוב הגוף. כך אפילו ללא ירידה במשקל, תוכלי להרגיש רזה וחטובה יותר. בברכה מוניקה קרן