האם התפריט שלי מאוזן?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/05/2008 | 09:35 | מאת: דנדי
בעברי סבלתי כנראה מהפרעת אכילה (לפי מחשבוני הBMI הייתי 16.7) אבל לא לקחתי את זה לכיוון קיצוני, היתה שם שנאה עצמית ותפיסת גוף מוטעה שעדיין מלווה אותי בדרך זו או אחרת אבל מעולם לא פיתחתי סלידה או פחד מאוכל. כמו כן מעולם לא הקאתי, פשוט הייתי אוכלת כמו ציפור, לא התעניינתי כלל בערך קלורי. כיום אני במשקל תקין(bmi 20.5) אבל אין לי הרגלי אכילה נכונים, או הרגלי אכילה בכלל את אלו אני מנסה לפתח כעת ובנוסף אני רוצה להפחית מעט ממשקלי בדרך בריאה. בחיים לא שמרתי על דיאטה. הכוונה שלי היא לא רק להרזות אלא לשמור על משקל גוף קבוע, בגלל ההרגלים הגרועים שלי המשקל שלי נע ונד בטווח גדול. חשבתי להרכיב דיאטה של כ900-1200 קלוריות ליום למשך חודש ולאחר מכן לעלות ל1500 קלוריות ליום. חלוקת הקלוריות תהיה ברובה מפחממות (לחם מחיטה מלא או שעדיף לחם קל?, דגנים מלאים וכו'), גם מחלבונים אך פחות (חלב סויה, קוטג', מדי פעם חזה עוף וביצים), והרבה ירקות שאותן אני לא אכליל בספירת הקלוריות (האם זה נכון לא להכליל אותן ואם כן למה?), שומן אקבל משמן בו אשתמש לטיבול הסלט או הבישול ונשנושים מ- עד 2 פירות ליום או פירות יבשים (מעט) או גלידה דיאטית או שוקולד 70% קקאו. וכדי שיהיה לי דרבון להתמיד ארשה לעצמי ארוחה אחת בשבוע לאכול באופן פחות מבוקר (אשאיר אותה לסופ"ש). אציין גם שהתחלתי לעשות פעילות פיזית מתונה, הליכה מהירה של שעה במשך 3 פעמים בשבוע. ובהמשך אגביר את מידת הפעילות (אשלב ריצה). האם יש לי טעויות בהרכת הדיאטה? אני הרכבתי אותה לבד ורוצה שהיא תהיה מאוזנת.
לקריאה נוספת והעמקה
14/05/2008 | 09:42 | מאת: דנדי
אציין כי אני בת 23 ,גובהי 1.68 ומשקלי 58 (בקשר לרמת הפעילות ציינתי בהודעה הקודמת)
14/05/2008 | 09:59 | מאת: דנדי
מבנה גופי בינוני-צר
14/05/2008 | 19:48 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, התכנון שלך נכון בבסיסו. הנה מספר הערות: 1. לאכול ארוחות מסודרות במשך היום. לחלק את המזון ל-3 ארוחות עיקריות ועוד 2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר (פרי, גלידה, כמה קוביות שוקולד וכד') 2. לאכול מוצרי חלב מגוונים: גבינות, יוגורט, מעדנים, כוס חלב. בנוסף לשלב גם דגים, בשר וביצים, רצוי מדי יום. ניתן להשתמש בתחליפי סויה במקום בשר. כדאי לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע. 3. אפשר לא לספור את הקלוריות בספירת הקלוריות היומית. 4. כדאי לפנות לרופא המשפחה שלך ולבצע בדיקות דם לאיתור חסרים תזונתיים ואחרים. בברכה מוניקה קרן