2 שאלות חשובות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
08/05/2008 | 12:16 | מאת: מור
הי, ותודה מראש על המענה - אני מטר חמישים ושמונה, שוקלת 50 ו דיאטה כבר 5 חודשים (עכשיו הדעתי למשקל הרצוי)- יש לי 2 שאלות: 1. בבוקר אני אוכלת אנרג'י וכל 3 שעות אוכלת סלט גדול או חטיף אנרג'י (בסביבות ה80 קלוריות לכל ארוחת בינים) אוכלת ארוחה ממש גדולה בערב ובין לבין הרבה שותה. התפריט בעיקר מבוסס על סיבים, ירקות, תפוחים, פתית, מוצרי גבינה דיאט.(לא עושה כמעט ספורט למעל הליכה פעמיים בשבוע - וגם זה בקושי:)) האם אני יכולה לרכז את הארוחה הגדולה לערב? ולאכול בין לבין מעט זה פשוט הרבה יותר נוח ומתאים לי, או שאני צריכה לחלק באופן שווה? 2. מכיוון שאני עושה את הדיאטה כבר כמה חודשים אני מפחדת שהגוף שלי "התרגל" למנת הצריכה הקלורית (1200 ביום) ועכשיו כשאני רוצה לשמור הוא יעלה במשקל למרות שאני באופן יחסי, לא אכניס לתפריט עוד המון שינויים (יש לציין שכל חריגה אפילו קטנה הבטן עולה). מה עושים? האם להעלות את קללוריות התפריט בהדרגה? כמה זמן ייקח לגוף "להתרגל" לצריכה החדשה? והאם יש המצלצות לאילו מאכלים כדאי להכניס? (אני לוקחת בחשבון שהתשובות משתנות מאדם לאדם).
לקריאה נוספת והעמקה
10/05/2008 | 18:21 | מאת: מוניקה קרן
שלום מור, ברכות על הירידה במשקל. 1. ניתן לאכול את הארוחה העיקרית שלך בערב, כ-3-4 שעות לפני השינה. במשך היום צריך לאכול במידה סבירה, כי אלו השעות בהן את פעילה וגופך זקוק למזון. 2.בכל תהליך הרזיה יש פגיעה מסוימת בחילוף החומרים הבסיסי ולכן כדי לשמור על משקלך, תצטרכי כנראה להסתפק בכמות קלוריות מופחתת יותר. מה שמונע או לפחות מקטין תופעה זו באופן משמעותי היא פעילות גופנית. לכן כדאי מאוד לבצע אותה באופן תדיר יותר, במרבית ימות השבוע. העלי את כמות הקלוריות בתפריט בצורה הדרגתית, עד שתמצאי את נקודת האיזון בין כמות הקלוריות שאת אוכלת ושמירה על המשקל. התפריט שלך אינו מגוון מבחינת המזונות. אינך אוכלת כלל בשר, דגים, ביצים. וכדאי שלב אותם. קטניות הם עשירים בערך תזונתי, במיוחד עבור אנשים שאינם אוכלים בשר, וכדאי לשלב קטניות (עדשים, גרגירי חומוס, שעועית) עם דגנים, כדי לקבל חלבון השווה בערכו לחלבון מן החי. סויה היא גם תחליף טוב. כדאי לגוון את סוגי הפירות ולאכול ירקות מ-5 צבעים. בברכה מוניקה קרן
10/05/2008 | 20:28 | מאת: מור
האם ניתן להבין מכך כי פעילות ופנית מעלה את קצב חילוף החומרים? והאם אחרי שאוריד את התדירות של הפעילות הגופנית הגוף "יתרגל" למנת הקלוריות הקיימת??
10/05/2008 | 22:59 | מאת: מור-בהמשך להודעה הקודמת
האם ניתן להבין מכך כי פעילות ופנית מעלה את קצב חילוף החומרים? והאם אחרי שאוריד את התדירות של הפעילות הגופנית הגוף "יתרגל" למנת הקלוריות הקיימת?? ועוד שאלות- מה הכוונה בהדרגה? (כמה להוסיף קלוריות לתפריט ה1200 ולמשך כמה זמן עד שאעלה את התפריט שוב?)ופעילות גופנית - שעה הליכה 4 פעמים בשבוע זה מספיק?
12/05/2008 | 11:11 | מאת: מוניקה קרן
שלום מור, פעילות גופנית מעלה את חילוף החומרים, משמרת ובונה שרירים. לא הבנתי את המשך השאלה לגבי התרגלות הגוף. הגוף תמיד יגיע לאיזון כלשהו בין כמות הקלוריות שנכנסת לכמות האנרגיה שהוא צריך להוציא. ככל שמבזבז יותר אנרגיה, ניתן לאכול יותר קלוריות מבלי לעלות במשקל. כדאי לעשות פעילות גופנית 4 פעמים בשבוע לפחות. רצוי לעשות פעילות גופנית כל יום. הדרגתיות בתוספת הקלורית היא תוספת של 100-200 קלוריות כל שבוע- שבועיים. בברכה מוניקה קרן