שאלה שמאוד מעסיקה אותי וחייבת עליה תשובה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
יש לי שאלה ואני מאוד מקווה שתשיבו לי עליה אני מקווה שאני מסגננת את השאלה כמו שצריך האם אדם שצורך כמות קלוריות מסויימת מאכילה של דברים לא בריאים כגון:ממתקים: עוגות שוקלדים וכדו' ולעומת זאת הוא יכול לצרוך את אותה כמות קלוריות אך מדברים בריאים כעיקרון זו אותה כמות קלוריות האם המשקל שלו יהיה אותו דבר גם אם הוא יאכל רק דברים לא בריאים או בעצם נאומר את זה כך אם אדם צריך לצרוך כמות מסויימת של קלוריות ביום אם הוא יתקיים רק מדברים לא בריאים אך זה בדיוק הכמות הקלוריות שהוא צריך הוא יהיה באותו משקל כמו שהוא יאכל את אותה כמות קלוריות רק מדברים בריאים(חוץ מזה שאם הוא יצרוך מאכלים לא בריאים יהיה לו מחסור בוויטמינים וכו)העניין הוא האם יש הבדל בין אכילה של לדוג'1000 קלוריות ממאכלים טובים ובריאים לבין אכילה של 1000 קלוריות ממאכלים לא טובים וכלל לא בריאים האם הדברים הלא טובים שמין הסתם מכילים סוכר וכו' גורמים להשמנה גדולה יותר למרות שבכללי זה אותה כמות קלוריות כמו המאכלים הבריאים.מקווה שהסברתי את עצמי כמה שיותר ברור ואשמח לקבל תשובה ברורה תודה!
שלום, למזון יש ערכים נוספים פרט לקלוריות שמספק, ולכן סוג המזון משפיע על כמות הויטמינים, מינרלים, רמות הכולסטרול, ושומנים אחרים בדם, רמות הסוכר וכו' וכל אלו משפיעים על הבריאות שלנו ועל הסיכוי לחלות במחלות. המשקל מושפע ברובו מכמות האנרגיה שנצרכת (ולכן אין הבדל בין 1000 קלוריות ממתקים ל-1000 קלוריות ממזון בריא), אך ישנה השפעה מסוימת, שנובעת למשל מתהליך העיכול של המזון ועקב כך משנה את המאזן האנרגטי. בברכה מוניקה קרן