דיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
ד"ר שלום, אני בת 28 גובה 1.68 ושוקלת 76 קילו, אני מנסה כבר המון זמן לעשות דיאטות ולא מצליחה כל כך לשמור על זה. אני אחרי פציעה ביד ימין ואחרי 3 ניתוחים וכבר שנתיים לא עובדת בגלל זה וזה אומר שסדר יום ממש אין לי כרגע,הלילה זה יום והיום זה לילה.אני מנסה להחזיר עכשיו את השעון ולחזור לסדר יום נורמלי. התחלתי השבוע לעשות הליכות על חוף הים כשעה כל פעם ועשיתי כבר פעמיים השבוע יש לי בעיה שאני לא אוהבת לאכול בבוקר יש לי בחילה אם אני אוכלת,אני שותה קפה ורק אחרי שעה שעתיים יכולה לאכול משהו. שאלותיי הן כאלה: 1) האם זה נורא אם אני פוסחת על ארוחת בוקר ואוכלת כשעתיים שלוש אחרי שהתעוררתי? 2) האם יש דברים מיוחדים ומסויימים שמומלץ לאכול לפני/אחרי הליכה/אימון בחדר כושר? 3)האם זה צריך להיות ככה שבשעות הערב המאוחרות 23:00 אני מרגישה רעב ואני הולכת לישון על כיבה ריקה? 4) מה הדבר הכי יעיל להורדת הבטן מלבד כפיפות? בתודה מראש יפעת
יפעת, לגבי ארוחת הבוקר, אז רצוי לאכול אותה עד שלוש שעות לאחר הקימה. עדי
שלום יפעת, 1. ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה ולא כדאי לוותר עליה. מחקרים מראים שאנשים שאוכלים ארוחת בוקר הם רזים יותר. רצוי לאכול תוך שעה מהקימה. נסי לאכול משהו קטן ליד הקפה למשל חטיף דגנים עד 100 קלוריות או חצי כוס דגני בוקר עם חלב. 2. לפני אימון כדאי לאכול פחמימות זמינות. למשל בננה או חטיף דגנים או מעדן כשעה לפני האימון הם פתרון מצוין. אחרי האימון כדאי לאכול ארוחה מלאה הכוללת פחמימות (לחם, אורז, קורנפלקס, תפוחי אדמה...), חלבונים (ביצה, מוצרי חלב רזים, דגים, בשר) ושומנים בהתאם לתפריט היומי. אם את מנסה לרזות, אלו לא ארוחות שצריך להוסיף לתפריט הקבוע, אלא לתכנן את התפריט בהתאם לאימונים. 3.ארוחת ערב יש לאכול כ-3-4 שעות לפני השינה. ניתן לאכול עוד ארוחה קטנה כמו פרי, יוגורט, כדור גלידה דל שומן וכד' עד שעה לפני השינה. לא כדאי ללכת לישון רעבים. 4.הדבר היעיל להורדת הבטן היא הרזיה כללית. בברכה מוניקה קרן