שאלה בקשר לתפריט תזונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, רציתי לדעת כמה קלוריות יש בתפריט תזונה שלי. בוקר: חביתה מ-3 ביצים(רק חלמון אחד) + חצי גביע קוטג'. צהריים: חזה עוף מבושל בערך כ-150 גר' + 5 כפות אורז. ביניים: 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה + כפית טחינה +4 פרוסות פסטרמה. ערב: כמו בצהריים. אני בן 17 וחצי שוקל 70 ק"ג,גובה 174 ס"מ וכ-10 אחוזי שומן
את החביתה אני מכין עם כפית שמן זית. אגב, איפה אני יכול לבדוק מה האחוז שומן שלי בגוף? אצל כל רופא או רק דיאטנית?
שלום לך, התפריט שלך מכיל כ-1300 קלוריות בלבד. כמו כן הוא אינו מאוזן מבחינת מגוון המזונות. חסרים מוצרי חלב, דגנים, ירקות ופירות. מי הרכיב עבורך את התפריט הזה ולאיזו מטרה? אחוזי שומן ניתן למדוד בעזרת קאליפר או משקל מיוחד, שנמצאים לרוב אצל הדיאטניות. ישנם גם מכשירים יותר גדולים הנמצאים במכונים שונים ברחבי הארץ. בברכה מוניקה קרן
זה תפריט של תזונאי שלקחתי ו"שיפצתי אותו" ירקות ופירות לא בא אצלי בחשבון אני לא מסוגל לאכול אותם ובקשר למוצרי חלב, מה אני יכול להוסיף כדי שיאזן לי. אגב ממש מוזר לי שהתפריט שלי רק 1300 קלוריות. חשבתי שאני אוכל לפחות 1800. דבר שני, אם את אומרת שזה 1300 קלוריות זה אומר שאני במינוס כ-500 קלוריות ליום לפני הנתונים שלי(במנוחה מוחלטת- BMR) וזה אומר שעל הנייר צריכה להיות ירידה של קילו וחצי עד שניים בשבועיים. מה שבפועל לא קורה. כדי שתוכלי להסביר לי יותר טוב, אני מתאמן בחדר כושר ואני כרגע בחיטוב. אין לי מטרה להוריד יותר מ-2-3 קילו זה בהחלט מספיק לי