שריפת שומן
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/01/2008 | 17:20 | מאת: מתאמן
רציתי לדעת קצת יותר לדגבי שריפת רקמות השומן בגוף. שמעתי כמה פעמים שהגוף משתמש בשומן רק אחרי פרק זמן מסויים של פעילות אירובית של 15 דקות בערך ולפני שזה קורה הגוף מפרק קודם כל את מסת השריר. אודה לכם אם תוכלו להבהיר לי עד כמה זה נכון, ואם כן כיצד אני מונע את פירוק הרקמות של השריר? תודה מראש.
לקריאה נוספת והעמקה
21/01/2008 | 10:05 | מאת: מוניקה קרן
שלום לך, בזמן פעילות גופנית הגוף זקוק למאגרי אנרגיה. קיימים 2 מאגרים העומדים לרשותו: מאגר ממקור של סוכרים - פחמימות - הגלוקוז בדם וברקמות הכבד והשריר, ומאגר השומן - מאגרי השומן של הגוף. בתחילת הפעילות תהיה עדיפות לפירוק פחמימות, ואם אלה אינן זמינות הגוף יפרק חלבון = שריר, כדי לקבל כאלו. רק בהמשך (כ-15 דקות) אחוז פירוק השומן עולה על אחוז פירוק הפחמימות. (למעשה כל הזמן 2 התהליכים מתרחשים במקביל). כדי למנוע את פירוק השריר, חשוב להגיע לאימון עם רמת סוכר תקינה, שתאפשר סוכרים זמינים ליצור אנרגיה לתחילת הפעילות. אפשר לאכול פרי/ מעדן או חטיף דגנים לפני תחילת האימון. או לאכול ארוחה מלאה המכילה פחמימות (לחם, פסטה, אורז וכד') וגם חלבונים (בשר, דגים, מוצרי חלב) וירקות כשלוש שעות לפני האימון. גורם נוסף המונע את פירוק השריר ושימורו הוא הפעילות הגופנית בעצמה. בברכה מוניקה קרן