עזרה בבקשה ..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 13 שוקלת בערך 80 ובערך 1.65 ... התחלתי בערך בחודש ה-11 לפני חודשיים לעשות דיאטה רצינית הכוללת תזונה נכונה והליכה . אני עושה הליכה כמעט כל יום בשבוע ,מתי שיוצא לי מפני שאני לפעמים מגיעה הביתה מהביצפר ב-3 ואני לא יכולה ללכת בערב להליכה כי קר מאוד אז ההליכה שלי היא ב-4 עד 5 אבל אם אני חוזרת מהביצפר ב-3 וזה אומר שלא אכלתי כלום כל היום אז אני לא יכולה לעשות הליכה על בטן ריקה . אז בקיצור אם אני יכולה אז אני עושה אז אני כבר חודשיים בערך עושה הליכות ואוכלת תזונה נכונה והתפריט הוא כזה : בבוקר - לפעמים חטיף שוגי קטן . צהריים - 1 שניצל לקט ירקות של מאמא עוף + אורז / פיצה ביתית עם שמן זית הכוללת זיתים / שקשוקה עם שמן קנולה + 2 פרוסות של חלה / מרק שעועית לבנה + 2 פרוסות לחם שחור / קוסקוס ביתי + ירקות מאודים . הליכה מ-4 עד 5 ערב - 2 פרוסות לחם שחור + גבינה צהובה 9% שומן +ירקות / חומוס ב-2 פרוסות לחם שחור + 3 פרוסות קטנות מאוד של פסטרמה דלת שומן / קוטג' + פרוסת לחם שחור + ירקות לילה - פרי אכלתי את התפריט הזה במשך בערך חודשיים הכולל הליכות יום יום .. ואני לא רואה על עצמי תוצאות =/ האם משהו פה לא בסדר? תודה רבה רבה !
שלום, האוכל בתפריט שלך לא מחולק בצורה אחידה על פני היום. בעצם את כל היום כמעט, שבו את מאוד פעילה ונדרשת למחשבה וריכוז (השעות שבהן את בבי"ס, את מעבירה בלי אוכל כמעט. ואח"כ את כל הארוחות את מרכזת לכמה שעות אחה"צ. הגוף לא מגיב טוב למצב כזה. הוא יודע לנצל את האוכל שמגיע אליו, ואם יש עודף הוא אוגר כשומן. זה לא "אכפת" לו שעד עכשיו לא אכלת כלום. אני ממליצה לך לאכול כל יום חטיף שוגי לפני בי"ס (או משהו אחר כארוחת בוקר). לקחת אתך כריך מלחם קל או לחמני הקלה עם ממרח כלשהו, כמו גבינה עד 5% וירקות. ביום שאת לומדת עד 3, כדאי שתקחי כריך נוסף. כך גם תגיעי הביתה פחות רעבה ותוכלי לצאת לצעידה היומית. ארוחת צהריים: אני ממליצה לשלב מנה בשרית או דג. למשל לאכול חזה עוף צלוי או פילה דג יחד עם 4 כפות אורז/קוסקוס. בשלב זה אני ממליצה לוותר על הפיצה והשקשוקה. ארוחת הערב יכולה להשאר ללא שינוי. תבדקי האם חל שינוי אחרי שבוע- שבועיים. בברכה מוניקה קרן