השמנה אחרי פעילות גופנית
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 25 וסובלת מעודף משקל. לפני כשבועיים התחלתי להתאמן בחדר כושר ,בעיקר פעילות אירובית. מאז שהתחלתי להתאמן עליתי 3 קילו! כיוון שאני לא מרימה משקולות זה נראה לי מוזר.. אני לא שיניתי משהו בתזונה ככה שאני ממש לא מבינה למה אני עולה במקום לרדת ועוד כמה זמן זה יימשך?... צריכה יעוץ... תודה
מישל, תרשמי מה את אוכלת ובערך מתי. עדי
מה זה משנה אם גם ככה לא שיניתי כלום לפני שהתחלתי להתאמן ואחרי שהתחלתי..?
שלום מישל, גם בעקבות פעילות אירובית יש בנייה של מסת שריר, שעלולה להתפרש שעליה במשקל, במיוחד אם קודם לא היית פעילה כלל. בדרך כלל זו עלייה של כמה מאות גרמים ולא יותר. כנראה שהמקור הוא בכל זאת מהמזון. האם אינך חשה רעבה יותר? אולי לא שינית את דפוסי האכילה שלך אך הגדלת את הכמויות. גורם נוסף שיכול להשפיע הוא התכווצות שרירים. התכווצות שרירים כרוכה באגירת נוזלים, שנראית היטב על המשקל. כאשר זה עובר, המשקל נעלם כפי שבא. בברכה מוניקה קרן