השמנה בגיל המעבר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני נמצאת כעת בגיל המעבר, בת 54 כשנתיים לוקחת הורמונים עם הפסקות, הבעיה היא שהתחלתי הם מדבקות (הפריע לי) ואז שיניתי לכדורים אביקל שגרמו לי ממש להתנפחות והשמנה (עליתי במשך שנה כ-10 קילו) הרופאה נתנה לי כדורים אחרים אנגל'יק (בתקווה שהתופעה תעבור) עלי לציין שאינני מעשנת כשנה , אני מרגישה כבדה מאוד יש לי צרבות פשוט כל המצב הזה גורם לי לדכאון משקלי הוא 86 גובהיי 1.70 (לפי ה-BMI אני עוברת את ה-30 ) האם לגשת לרופאה שתתן לי כדורי רדוקטיל? בכלל מה עלי לעשות. תמיד שמרתי על משקלי ופתאום אין שליטה , אני לא מגזימה באוכל ההיפך הוא הנכון, וזה מה שמייאש אותי . אבקש תשובה דחופה תודה מיקי
אני מעונינת לקבל תגובה על השמנת יתר בגיל המעבר
שלום מיקי/מלי. 1. תרשמי מה שאת אוכלת. 2. תעשי ספורט. 3. תעדיפי מוצרים הדלים בסוכר ובשומן על פני אלו העשירים בהם.\ 4. תשתי המון מים. 5. ירידה איטית היא ירידה בריאה. 6. תאכלי המון ירקות. עדי
שלום מיקי, השתלבו אצלך 2 גורמים: טיפול הורמונלי והפסקת עישון. הפסקת עישון כשלעצמה עלולה לגרום לעליה במשקל, בגלל הירידה בחילוף החומרים וההוצאה האנרגטית היומית והן בגלל שלפעמים אוכלים יותר מהמתוכנן, עקב תיאבון מוגבר או כתחליף לעישון. טיפול הורמונלי חליפי בד"כ אינו גורם לעלייה במשקל. אני מקווה שעם התרופות החדשות את מרגישה יותר טוב. ה- BMI שלך הוא 29.8, שנחשב לעודף שמקל. אני מבינה שאת רגילה לשקול הרבה פחות ולשם את שואפת. נשאלת השאלה מה כולל התפריט היומי שלך. מה את אוכלת? מתי? האם את אוכלת ארוחות מסודרות? האם שינית את התזונה שלך? האם את עושה פעילות גופנית? אני ממליצה לך לאכול ארוחות מסודרות. בשעות כמה שיותר קבועות. ליד שולחן. לאכול תפריט מגוון הכולל את כל רכיבי התזונה. לאכול שפע ירקות. להעדיף דגנים מלאים על פני קמח לבן. לצרוך מוצרי חלב עד 5%. לוותר על טיגונים, חטיפים וממתקים. להימנע משתיית משקאות ממותקים ומיצי פרי. שתי הרבה מים, לפחות 10-12 כוסות ליום. עשי פעילות גופנית אירובית כמו הליכה, רכיבה על אופניים, שחיה וכד', לפחות 3-4 פעמים בשבוע. ההתוויה לרדוקטיל היא מעל BMI=30 או מעל 27, אם יש גורמי סיכון נוספים, כמו סוכרת, יתר שומנים בדם וכו'. התיעצי עם הרופאה שלך. אם עשית את השינויים התזונתיים הדרושים ואין תוצאות, כדאי לשקול בחיוב שימוש ברדוקטיל. בברכה מוניקה קרן