המכורים לפחמימות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בוקר טוב, קיבלתי ספר דיאטה שנקרא "המכורים לפחמימות" - בעקרון הספר אומר שבמהלך היום יש לאכול אוכל ללא פחמימות וללא סוכרים ושומנים. לדוגמא - יש לאכול ירקות, גבינות דלות שומן, טונה וכדו'. אך כל יום לבחור שעה אחת שאותה אני הופכת לשעת האושר והכוונה היא - שאני בפירוש אוכלת מה שאני רוצה במשך שעה שלמה - כל יום באותה שעה. לאמר את האמת מבחינת אורח החיים שלי זה מתאים לי מאוד וגם מבחינת אופי האכילה שלי ובמיוחד בארוחת ערב שישי ושבת בצהריים. קשה לי מאוד עם ספירת קלוריות והגבלת כמויות זה פשוט מדכא אותי ואני הופכת עצבנית עליי לציין שאני בת 35 נשואה אמא לשני ילדים 4 ו שנה וחצי, אני שוקלת 95 ק"ג בגובה 1.72. ושאלתי היא כזו - האם זו דיאטה נכונה לעשות? והאם היא תסייע לי בהורדת המשקל? תודה מראש. גלית.
גלית, מה נכון לך ומה לא לדעתי רק את יודעת. בכל אופן הייתי מציעה לך להיוועץ באופן אישי באיש/ת מקצוע ולא לעשות לבד. עדי
שלום גלית, הדיאטה תסייע לך לרדת במשקל, אם יווצר מחסור קלורי, כלומר כמות הקלוריות שתאכלי תהיה קטנה ממה שהגוף שלך צריך במשך היום, ואז יהיה שימוש במאגרי השומן ותהיה הרזייה. למעשה את לא יכולה לאכול בלי חשבון. אם תאכלי הרבה קלוריות במשך היום (ואפשר לאכול הרבה קלוריות גם ללא פחמימות) או ש"בשעת האושר" תסחפי, את בקלות יכולה למחוק את מה שחסכת במשך שאר היום ולא תהיה ירידה. מצד שני, דיאטות מהסוג הזה יוצרות הגבלה טבעית, יש המון סוגים של מאכלים שאת תמנעי מלאכול (פיצה, בורקסים, טוסטים וכד'), כך שיש סיכוי טוב שזה יצליח. סה"כ את צריכה להקפיד לאכול מכל המזונות: ירקות, פירות, מוצרי חלב, קטניות, דגים, בשר ודגנים, כדי לשמור על איזון. ואם תשמרי על פרופורציות, נראה לי שתצליחי. פעילות גופנית יכולה מאוד לעזור ולחזק את המוטיבציה. בברכה מוניקה קרן