קורטיזון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בס"ד שלום רב אני בת 21 ונוטלת קורטיזון-פרנדיזון (עקב קוליטיס) התחלתי במשך 3 ימים 100 מ"ג ואז אני במגמת ירידה,עכשיו אני כבר אוחזת ב 30 מ"ג וכל שבוע אני יורדת 5 מ"ג.(30,25,20 וכו). נראה לי שאני קצת צוברת נוזלים,או שיש לי יתר תאיבון או שזה פסיכולגי? ומכמות כזאות אין שום סיבה לתאיבון יתר\צבירת נוזלים? מה לעשות ע"מ שאני לא יעלה במשקל באופן וודאי? האם 3 ארוחות מסודרות ביום? אני כל כך לחוצה שמרוב לחץ אני אוכלת ומרגישה לא טוב מהענין....שאני כל הזמן רק חושבת ואוכלת.... ואני רוצה להיות רזה. הגובה שלי הוא:1.65 ואני שוקלת 64 ק"ג ואני רוצה לשקול 60 ק"ג לילה טוב
שלום, נטילתת פרדניזון גורמת לתיאבון מוגבר, צבירת נוזלים ותופעות אחרות. זה לא פסיכולוגי. זה באמת כך. לפעמים במינונים נמוכים של 10 מ"ג. יחד עם זאת ההשפעות הללו חולפות כאשר מפסיקים ליטול את התרופה. בנתיים כדאי לשמור על תזונה בריאה. לאכול ארוחות מסודרות. כדאי לאכול 3 ארוחות עיקריות ועוד 2-3 ארוחות ביניים. חבל שתאכלי מתוך לחץ או רגשות אחרים, שאינם קשורים ברעב. זה לא מפיג את הלחץ ותורם לך קלוריות רבות ומיותרות. נסי להבדיל בין רעב גופני אמיתי לתחושות אחרות, ולאכול רק כשאת רעבה באמת. חשוב מאוד לשתות מים. כדי לא לבלבל בין תחושת צמא לרעב. אני ממליצה לך לפנות ליעוץ דיאטני שתדריך אותך ותבנה תפריט מתאים ואישי עבורך. בברכה מוניקה קרן