ארמניה/גיאורגיה או אחרים? מישהו יודע?

דיון מתוך פורום  פונדקאות

30/01/2011 | 10:10 | מאת: אורית

לתדהמתי גיליתי רק בסופש שיש חוק חדש שאוסר על הוצאת עוברים מוקפאים. אני רווקה ולבד ובדיוק עומדת להתחיל מחר הכנה לשאיבה במטרה להעביר עוברים לארמניה. מישהו יודע בוודאות מה מותר ומה אסור ולמה אי אפשר לעשות את זה בארמניה? מה האופציות הנוספות? אם בכלל יש כאלו ובמה זה כרוך? עם מי אפשר להתייעץ ולקבל תשובות אמיתיות ולא "טיוחים"? אשמח להכוונה. תודה ובהצלחה לכולם!!!

לקריאה נוספת והעמקה
31/01/2011 | 22:51 | מאת: ד"ר סיה בן אריה

הי אורית, עפ"י חוק תרומת ביציות 2010, סעיף 5 א'"לא יוציא אדם מישראל ביציות שנשאבו בישראל, בין אם הן מופרות ובין אם לאו, לשם השתלתן מחוץ לישראל, אלא אם כן אישרה זאת ועדת החריגים לגבי ביציות שנשאבו מגופה של מטופלת, עבור השתלתן בגופה". החוק מצ"ב- www.knesset.gov.il/privatelaw/data/18/3/289_3_2.rtf אשמח אם תוכלי לעדכן את חברי הפורום האם הצלחת להוציא עוברים לחו"ל. בברכה, סיה [email protected]

01/02/2011 | 15:11 | מאת: המרכז להורות

תוכניות הפונדקאות בארמניה וגיאורגיה מנוהלות ע"י צוות אנשי מקצוע מישראל. הועדה בישראל הממונה על הוצאת עוברים אישה להוציא עוברים השייכים לזוג או לאישה שהכינה עוברים בארץ מביציות שלה בשילוב תרומת זרע. הועדה לא תאשר הוצאת עוברים שהוכנו בארץ מתרומת ביצית של תורמת ישראלית כדי למנוע סחר בעוברים. זוגות או גברים שזקוקים לתרומת ביצית במסגרת תוכניות הפונדקאות בארמניה וגיאורגיה נעזרים מתרומה של נשים ממדינות אלו שאינן הפונדקאיות. מאז החוק הוצאו עוברים מישראל לארמניה וגיאורגיה והוחזרו לפונדקאיות. ברצוני לנתייחס גם לנושא הבדיקה הגנטית שיש לערוך לתינוק שנולד בארמניה בנוכחות הקונסול שנימצא בגיאורגיה. גיאורגיה רחוקה מארמניה 40 דקות טיסה. לאחר שיוולד התינוק וישוחרר מבית החולים יטוסו ההורים איתו לגיאורגיה ישוכנו בדירה המאובזרת בכל הציוד הנידרש לתינוק ובנוכחות הקונסול תילקח דגימת הרוק מהתינוק ותועבר בדואר קונסולרי לבית החולים לאישור שאכן יש קשר גנטי בין ההורה/ים לתינוק פרוצדורה זו יכולה לקחת עד שבוע, עם קבלת תעודת המעבר ימשיכו ההורים ותינוקם בטיסה של שעתיים וחצי חזרה לישראל. זוגות רבים עוברים תהליכי פונדקאות בהודו וארה"ב וטסים 13-18 שעות טיסה עם תינוקם חזרה לישראל. לאחרונה וכדי להקל על הזוגות פנו הרופאים הישראלים והקונסול לשעבר של ישראל בארמניה וגיאורגיה ששותפים בפרויקט למשרד הפנים בבקשה שאחד מהם יקח את דגימת הרוק בארמניה וישלח אותה לישראל לעימות שאכן יש קשר גנטי וזאת במקום שההורים והתינוק יצטרכו להגיע לגיאורגיה וקיבלו תשובה חיובית אך אנו ממתינים למסמך רישמי שמאשר זאת כדי למנוע בעיות בהמשך.

05/02/2011 | 16:11 | מאת: שרון

המידע שנמסר הוא חלקי בלבד וחבל! עם איזה דרכון יטוס הילד מארמניה לגאורגיה?! לא הטיסה בעיתית אלא הטסת הילד ללא דרכון (לא ברור איl?!) והטסת הפונדקאית, ששכחת לציין שגם היא צריכה להגיע לחתום בפני הקונסול בגאורגיה! כמו כן, על פי הנוהל כיום רק בשגרירות עצמה לוקחים דגימות שכן רק לשם נשלחת הערכה של בדיקת הילוד מהמעבדה בישראל. נראה לי קצת חוסר אחריות להפעיל תוכנית בהנחה שיש כבר הריונות, לפני ש"כל הקצוות סגורים". חבל!

17/06/2011 | 15:09 | מאת: יעל

לידיעת כול אילו ששוקלות לעשות פונדקאות בגאורגיה- החוזה של המרכז לפנדקאות הינו חוזה מקפח, המאלץ תשלום של קרוב ל120,000 ש"ח, לאחר חתימה על חוזה, במידה והחלטתם להפסיק את הליך הפונדקאות. כך יכול להיווצר מצב כי לאחר ניסיון החזרה אחד תיכנסו להריון ספונטני,ללא הפונדקאית, או מכול סיבה אחרת תחליטו להפסיק את התהליך, ולמרות זאת תאלצו לשלם, 120,000 ש"ח. אני חוזרת: 120,000 ש"ח. תחשבו היטב היטב אם אתם מוכנים לזרוק את הסכום הזה סתם, רק כדי לעשות פונדקאות בארמניה ובגאורגיה.

מנהל פורום פונדקאות