קושי בהתארגנות בכיתה

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

23/12/2010 | 16:02 | מאת: רונית

דר' למפיט, שלום רב. בני בן ה- 8 תלמיד בכתה ב?, מאובחן מגן חובה כסובל מהפרעת קשב וריכוז ובנוסף אובחן כמחונן. אנו עובדים איתו על בקרה עצמית במבדקים בביה?ס, בנסיון לעזור לו בהקניית הרגלי למידה נכונים. קורא היטב ומהר וכותב היטב אך לאט. מבדיקת מחברותיו והשוואתן למחברות חבריו לכתה התברר לנו כי הן 3/4 ריקות, לא מספיק להעתיק הכל מהלוח, מאבד דפי עבודה שניתנים לו, המורה מדווחת שלוקח לו זמן להתארגן לשיעור ובסופו, לא מספיק להעתיק ליומן את שנדרש ועושה זאת בסוף היום. במבדקים הדרכנו אותו לבדוק האם ענה על כל השאלות והאם ענה נכון לשאלות שנשאל. הוא תלמיד מצוין שהישגיו עלולים להיפגע מחוסר ידע כיצד לעקוף את בעיית הקשב ומחוסר ידע כיצד להתמודד איתה בביה?ס. צוות ביהס מודע לבעיה אך מנסה ?לגלגל? אלינו ההורים את הצורך במציאת פתרונות לכל הנ?ל. רציתי לדעת איך יכולות המורות לעזור עם ההתארגנות ומהן ההתאמות להן הוא זכאי כדי להתמודד עם קשייו? תודה.

שלום רב, בגיל זה יש לטפל בריכוז ע"י מומחה בתחום זה, וגם ע"י מרפאה בעיסוק לגבי שאר הנושאים. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה