בעית שליפת מידע מהזכרון בשימוש בקונצרטה 36 בבת 23

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

01/04/2010 | 16:53 | מאת: אלה

דר' למפיט שלום רב, אני בת 23 אובחנתי כבעלת ADD ומטופלת מזה 4 חודשים בקונצרטה 36 מ"ג. אני לא לוקחת כל יום אלה רק בימים בהם אני יודעת שאני מתכננת ללמוד. שמתי לב לבעיה משונה, כשאני לומדת משהו לצורך העניין, מילים לפסיכומטרי. ישנם מילים מסויימות שתחת השפעה של קונצרטה, אינן מוכרות לי בכלל, ואילו ללא השפעת הקונצרטה, אני מזהה היטב את המילים. לדוגמא, מילה בה השתמשתי בסיפור שכתבתי, עם השפעת הקונצרטה, לא הצלחתי לעשות את האסיטואציה לסיפור שכתבתי ואילו ללא השפעת הקונצרטה, זיהיתי את המילה. עכשיו תטען ובצדק אחרי שראית את המילה פעם ראשונה עם הקונצרטה נזכרתי בה, ולכן זכרתי אותה בפעם השניה. אבל המילה תחזור להיות לא מוכרת כשאקח קונצרטה, ואני יעבור שוב על המילים. אני מרגישה שאני צריכה ללמוד דברים פעמים. יש לזה איזה סיבה הגיונית? האם כשאני לוקחת קונצרטה, אני משתמשת באונה משויימת וכשאני לא אז בשניה? האם מדובר בחלקים מסויימים מפותחים או לא מפותחים במוח? יש דרך לגשר על זה באמצעות תרגול מסויים. אני מודה לך על התשובה, חג שמח!

שלום רב, קונצרטה מסייעת בריכוז בלבד (כאשר ניתנת במינון הנכון למטופל הנכון...). נושאי קלט, זכרון, ושליפה אים מושפעים ע"י קונצרטה, אלא על ידי אימונים נוירוקוגניטיביים. במידה וקיימות שאלות נוספות, אשמח לסייע. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

07/04/2010 | 15:12 | מאת: אלה

שוב תודה רבה! אני אנסה בעזרתו של הפסיכיאטר שלי 'לשחק' עם המינון. יש תרגילים מסויימים שאפשר לעשות כדי לשפר יכולות נוירוקוגניטיביות?

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה