רשלנות רפואית בצבא

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

30/08/2007 | 11:39 | מאת: שחר

אני חולה במחלת O.C.D זהו שבר אוסטוכונדרלי אשר גורם לשחיקה של הסחוס. חשוב לציין כי אני חייל בשירות חובה. אני סובל מכאבים וחוסר התניידות במשך המון שנים. לפני שהתגייסתי אורטופד שטיפל בי אמר לי שלפי מצב הברך שלי אינני מסוגל לשרת כלל בצה"ל. וועדה רפואית שלפני הגיוס החליטה שאני כן מתאים לשירות וגייסו אותי. מאז גיוסי לצה"ל מצב הברך שלי החמיר עוד יותר, ונגרמו לי נזקים נוספים בברך. כיום אני עובר מרופא לרופא, מבלי לקבל שום סיוע טיפולי. אני לא מתנייד בכוחות עצמי, אני סובל מכאבים חזקים ותמידיים. שאלתי היא: מה ניתן לעשות במצב כזה? והם יש מקום לתביעת רשלנות רפואית? אודה לכם על תשובה בהקדם!

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2007 | 22:26 | מאת: דר' גורן צבי

שלום שחר. ראשית מאחר ואתה סובל מבעייה שהחלה לפני השירות הצבאי, יהיה לך קשה להוכיח שהמצב כיום הוא בעיקר עקב רשלנות של הצבא. לטעון אתה יכול, אבל זה קשה להוכחה.הם תמיד יכולים לטעון שאולי הם טעו שגייסו אותך, אבל המצב הרפואי שלך קשור לבעייה הבסיסית שלך ואינה קשורה לשירות. מאחר ואני עובד כיועץ רפואי בצבא, תנסה להגיע אלי למרפאת מומחים בצפון 8281 ( נדמה לי שזה המספר ) ואני אנסה לדאוגלצרכים הרפואיים שלך. תבקש לקבוע תור לדר' גורן צבי.

09/09/2007 | 02:04 | מאת: בהצלחה.

אני מציעה לך מתוך ניסיון לצלם את כל המסמכים הרפואיים והאישיים שיש לך בתיק בקופ"ח מגיל הילדות ועד שהתגייסת וגם את כל המסמכים מהשירות הצבאי על מנת שתוכל להגיש תביעה על "החמרת מחלה". יש אגף שיקום בערים השונות בארץ . תיגש לאגף שיקום במקום מגוריך ותבקש טופס תביעה וגם דפי הסבר למילוי הטופס. יש טפסים לתביעה בגין "מחלה" יש טפסים לתביעה בגין "החמרת מחלה" ואם איני טועה יש גם טפסים של "חבלה". אם היתה לך החמרת מחלה עקב השירות הצבאי, אתה תצטרך להוכיח את זה. אני לא יודעת כמה זמן אתה משרת ובאיזה פרופיל גייסו אותך. זה גם חשוב . את התביעה מגישים לקצין התגמולים במשרד הבטחון . הכל מוסבר בטופס התביעה. השאלה היא אם קודם אתה צריך להשתחרר מהשירות אם לאו. על זה ד"ר דיוויס אני מניחה ישיב לך. תקרא את חוק הנכים [תגמולים ושיקום] תשי"ט 1959 [נוסח משולב] ותבין יותר. אי אפשר לתבוע על רשלנות לפי חוק הנכים. רק על החמרת מחלה, מחלה, חבלה. תיזהר רק לא להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי . מי שמגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לא יוכל אחר כך לזכות בתגמול לפי חוק הנכים כנ"ל ממשרד הבטחון. ותביעה להגיש תוך שלוש שנים מיום שנגרמה לך "החמרת המחלה" אח"כ יש התיישנות. לא לשכוח להשאיר לך העתק מכל מסמך שאתה מצרף לכתב התביעה.

14/09/2007 | 10:36 | מאת:

לשחר שלום המשיבים בפורום השיבו על שאלתך, אוסיף עוד כי תביעה לרשלנות רפואית היא תביעה אזרחית אשר לא ניתן להגיש נגד שלטונות הצבא אלא על פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום). במסגרת תביעה זו ניתן להעלות טענות של רשלנות ובלבד שיוכחו 2 התנאים המוקדמים לתביעה: שהנזק נגרם תוך כדי ועקב השירות הצבאי. את התביעה ניתן להגיש לאחר תום השירות הצבאי.