האם המקרה שלי יכול להחשב כרשלנות רפואית

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

19/02/2007 | 23:18 | מאת: lexmark77

בינואר 2006 עשיתי בדיקות דם והתגלה שאני לא חולה בצהבת B,C, תיכף ומייד החלתתי אז מייד לעשות חיסון נגד צהבת B ,ואכן כך עשיתי בין חודש פברואר-אוגוסט 2006 עשיתי 3 זריקות חיסון נגד צהבת B לפני שבוע אצל רופא גסטרו שאליו פניתי בעקבות בעיות של צרבת ,התגלה במקרה בבדיקות דם מקיפות שעשיתי שיש לי צהבת B, וזאת למרות שבדיוק לפני שנה בבדיקות מקיפות שעשיתי לא הייתי חולה +3 חיסונים שעשיתי נגד צהבת B תיכף לאחר שגיליתי שאני לא חולה. הרופא גסטרו שלי טוען שיכול להיות שבבדיקות לפני שנה חלה טעות וכבר אז הייתי כבר חולה ואת החיסונים עשיתי סתם-לשווא יש לציין שאשתי גם כן נבדקה ונמצאה שהיא לא חולה לא ב A,B,C וכמובן שלא נדבקתי ביחסי מין ממישהי אחרת כיוון שלא קיימתי יחסי מין עם אף אחד חוץ מאשתי, האם יכול להיות שהחיסון עצמו הדביק אותי? משאותי יותר מעניין זאת השאלה האם זה יכול להחשב כרשלנות רפואית מכיוון שכאשר ביקשתי לפני שנה לבדוק האם אני חולה בצהבת B,C ,רופא המשפחה נתן לעשות בדיקה לגילוי צהבת B לפי פרמטר שלפיו אני עדיין לא חולה בצהבת B,כלומר רק בזכות 2 פרמטרים נוספים רואים בבדיקת דם שאני חולה\נשא של צהבת B כלומר סתם ביזבזתי שנה וחודשיים מהחיים שלי ללא טיפול במחלה כי לא ידעתי שאני חולה באשמת רופא המשפחה שלא עשה את עבודתו כראוי השאלה האם זה יכול להחשב כרשלנות רפואית?

לקריאה נוספת והעמקה
21/02/2007 | 09:23 | מאת: חיפאית

אני מציעה לך לשאול , במקביל, גם בפורום "מחלות זיהומיות" ואם יש לך את כל הפרטים, תרשום את שמות הבדיקות, הפרמטרים המדוייקים שבצעת בכל שלב.

24/02/2007 | 18:57 | מאת:

לשואל שלום השאלה העיקרית היא מהו הנזק שהגרם לך רצוי לברר עם הרופא המטפל אם נגרם נזק ומהו היקפו, ולהמשיך בבירור משם על פניו לא נראה שיש רשלנות. אם הייתה טעות בבדיקה הרי אין בכך כדי רשלנות, אך כאמור עליך לברר את העובדות לפני שמגיעים למסקנות.