נשירה עקב תרופות

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

06/04/2007 | 12:53 | מאת: מאיה

שלום רב ברצוני לשאול מספר שאלות בתקווה רבה כי תוכל לענות על כולן 1 - אם בבוקר על הכרית אין 8 שערות אלא 1-3 הכי הרבה אבל כאשר אני מרכזת את כל שערותיי עם ידי ומושכת בעדינות בידי יוצאות מספר שערות בבוקר עד 10 בערך (יש לציין שאני לא מסתרקת בכלל כך שכל השערות שנושרות לי על הריצפה או במשיכת יד הן כל השערות שנושרות ואין עוד בנוסף ממברשת שיער) ובמהלך היום אני מוצאת שערות בודדות על הריצפה בבית כל כמה זמן 3-4 שערות וכשאני חוזרת הבייתה מבחוץ אני מוצאת על החולצה שערות בודדות. האם זו נשירה משמעותית? יש לציין כי נראה לי שיש לי גם צמיחה לפי שערות קצרצרות במצח. 2 - אני משתמשת בציפרלקס ורוצה לדעת היכן עלי לחפש האם עשויה להיות תופעת לוואי של נשירה לתרופה זו כפי שידוע שללוסטרל יש את התופעה. איפה לחפש זאת - בהתוויות של התרופה המקורית של לוסטרל רשום שעשוי להיות שינוי בשיער הקרקפת ובמרקמו ובשל הציפרלקס לא מוזכר דבר כזה אך בכל זאת אני חשה בנשירה לכן היכן עלי לברר בוודאות. 3 - האם לשילוב של גלולות למניעת הריון מינולט ותרופות נוגדות דיכאון יש סיכוי רב יותר לנשירת שיער בשל תגובה בין תרופתית ביניהם? מדוע בהתוויות של גלולות מופיע כי יש להיזהר משילוב של הגלולות עם תרופות נוגדות דכאון? ומה עלי לעשות אם אני משתמשת בשניהם? האם יש פתרון לכך? האם הכוונה בתרופות נוגדות דכאון גם לSSRIS או לתרופות מהדור הישן יותר? 4 - בעבר כשהפסקתי גלולות לתקופה קצרה ההפסקה גרמה לנשירת שיער ולא השימוש בגלולות אך אתה ציינת שגם שימוש בגלולות עשוי לגרום לנשירה לכן שאלתי האם מינולט יותר מסוכן לכך וכדאי להחליף לסוג אחר שפחות גורם לנשירה ואז אם אני מחליפה סוג מיד אחרי שבוע בלבד של הפסקה כרגיל (כמובן רק באישור גניקולוג) האם אמנע מנשירת שיער עקב הפסקה ארוכה או שעצם החלפת סוג הגלולות עשוי לגרום לנשירה? 5 - אמנם לא ידוע כי סימוביל עשוי לגרום לנשירת שיער אך נודע לי כי לאנשים מסויימים הוא גרם לכך וכשבדקתי בהתוויות שלו של התרופה המקורית אכן מופיעה תופעת לוואי של נשירת שיער הקרקפת ושינוי בעור בכלל וזה מופיע בכל סוגי התרופות ממשפחה זו של הסטטינים - לידע כללי למי שמעוניין לדעת. 6 - האם שילוב גלולות עם כל תרופה אחרת כגון ציפרלקס, לוסטרל או סימוביל היא עשויה להיות הסיבה לנשירת השיער בקרקפת - השילוב ולא כל אחד בנפרד? וואוו, הרבה שאלות הצטברו אצלי וכולי תקווה וציפייה כי תתייחס לכולן בנפרד ובמידה ולא תוכל לענות לי על חלקן לפחות תפנה אותי למקורות בהן אוכל למצוא תשובות רק לא בבקשה רופא עור - הם לא מצליחים לסייע לי הם אומרים שאין להם מושג מדוע נושר השיער ונותנים מולטי ויטמין וזהו. הם גם לא מודעים לתופעות לוואי של תרופות על השיער מניסיוני. והכי חשוב סופשבוע נעים והמון תודה מכל הלב, מאיה.

לקריאה נוספת והעמקה
26/04/2007 | 09:51 | מאת: יורם

מאיה שלום קראתי את שאלתך ובתור מומחה לשיער אני מבין את דאגתך בנוגע לנשירה. כמעט לכל תרופה, תופעות לואי של נשירת שיער, השאלה היא כיצד מגיב השיער שלך לתרופה וזאת ניתן לדעת רק לאחר הפסקת השימוש בתרופה. תרופות ממשפחת נוגדי דכאון השפעה רבה על השיער. בנוגע לרופא עור: ביקור אצל רופא עור אורך 3-5 דקות. מציאת סיבה לנשירה עשויה לקחת זמן ובדיקות רבות על מנת לקבל תשובה אמינה. לכן פתרון של מולטי ויטמין אינו דורש ממנו שום מעקב והסברים או חיפוס אחרי הסיבה האמיתית ולכן קיבלת כאן תשובה לא מקצועית וסטנדרטית. אל תכעסי עליו, כולם אותו דבר. צריך לוודא שהכן הנשירה שלך חריגה וגבוה מהנורמה. לשם כך דרושה בדיקה בשם טריקוגרם, המודדת את אחוז השיער במצב נשירה(טלוגן). נשירה חריגה אינה מובילה תמיד לדילול או התקרחות. אספי מספר שיערות נושרות, הניחי אותן על דף לבן ובדקי האם העובי אחיד או שהעובי משתנה. עשי בדיקות דם בעיקר ברזל פריטין אמוגלובין ובי 12 לא להיכנס לפאניקה בנוגע לשיערך כי הדבר עשוי להחמיר את המצב בכל אופן יש דרכים לפתור את הבעיה צריך עזרה מקצועית וסבלנות בהצלחה

26/04/2007 | 11:46 | מאת: ד"ר אלכס גינזבורג

שלום מאיה, 1. על פי מה שאת מתארת זו לא נשירה משמעותית.יכולות לנשור אפילו עד 100 שערות ביום. 2. הציפרלקס יכול לגרום לנשירה. 3. לגבי הגלולות למניעת הריון, אנא שאלי את רופא הנשים. לדעתי לא השילוב הוא הגורם לנשירה,אלא התרופות נגד הדיכאון. 4. הגלולות אינן גורמות לנשירה, אלא כאשר מפסיקים את השימוש בהן, יש שוב שינוי הורמונאלי הגורם לנשירה. 5. הנשירה לא חייבת להיות בעקבות השימוש בסימוביל, אולי לגיל יש השפעה על הנשירה, מכיוון שבד"כ אנשים מגיך 40 נוטלים זאת. 6. כאמור, כפי שציינתי בתשובותיי הקודמות, לא השילוב בין התרופות גורם לנשירה, כי אם התרופות עצמן גורמות לכך.הגלולות אינן גורמות לנשירה.

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות