בריחת שתן אצל כלבה בוגרת

דיון מתוך פורום  וטרינריה

14/10/2005 | 16:46 | מאת: נולי

שלום רב, ברשותי כלבה בת 3 מסוג האסקי מעורב. הכלבה מגיל צעיר ביותר סובלת מבריחת שתן. בריחת השתן לא קבועה, לרוב בשעות הערב, בכמויות משתנות. לאחר סדרה של תצלומי רנטגן, כולל עם חומר ניגודי, התברר כי הכלבה סובלת מפגם מולד - מערכת השלפוחית יושבת נמוך מדי באגן, ומכאן בריחת השתן. הכלבה מטופלת בכדורי PROIN - phenylpropanolaminw במינון של 25 מ"ג - אנחנו נותנים רק כאשר בורח שתן ולא כטיפול מונע. התגובה טובה (קרי, לא בורח שתן לאחר מתן הכדור). מאחר והכלבה צעירה, ניסינו גם טיפולים אלטרנטיביים, אשר כללו דיקור + צמחי מרפא, אך ללא הצלחה מזהירה. כעת אנו שוקלים ניתוח. רצינו לדעת, מה הסיכויים שניתוח אכן יפתור את הבעיה? מהם הסיכויים בניתוח? האם יש סיכוי שהמצב יוחמר אחרי הניתוח? מבלי לפגוע בכבודך חלילה, האם יש רופאים וטרינרים בארץ בעלי אחוז הצלחה גבוה בניתוח מסוג זה? היכן מקובל לעבור ניתוח מסוג זה? (האם בבית דגן?) אולי קשור ואולי לא... הכלבה עברה מלפני שנה וחצי ניתוח של חסימה במעי. בניתוח צוין, כי היו "הידבקויות" של המעי באזור שבו הכלבה עברה עיקור. האם אפשר להסיק מכך, שאופן הצטלקותה של הכלבה יכול להפריע להצלחת הניתוח של תיקון בעית השתן? מודים לך מקרב לב על תשומת הלב.

לקריאה נוספת והעמקה
17/10/2005 | 15:57 | מאת: ד"ר טליה מור

נולי שלום , האם בדקתם שבריחת השתן אינה נובעת מחוסר באסטרוגן ? מדוע לא להמשיך בטיפול התרופתי ? איזה ניתוח הציאו לכם ? האם גם לפני החסימה במעי הכלבה סבלה מבריחת שתן ? לפני העיקור ? ניתוחים כירורגים שאינם רוטינים או שדורשים ידע מוקדם (אלא אם כן הוטרינר שלך עשה רבות כמו זה ורכש את הידע) אני ממליצה לעשות אצל המומחים לכך, באופן פרטי (דרך הוטרינר שלך) או בבית החולים הוטרינרי.

28/10/2005 | 22:38 | מאת: נולי

דר' מור שלום, רוב תודות על תשובתך. מעולם לא נבדק נושא המחסור באסטרוגן. האם מדובר בבדיקת דם פשוטה? לא להמשיך בטיפול התרופתי - די נעוץ בכך שאנו חוששים מכך שהגוף של הכלבה יתרגל לתרופה ואז נצטרך למעשה לעלות במינונים. היא כלבה צעירה (בת 3). גם תופעות הלוואי של התרופה גורמות לחשש...ואני גם חושבת שבעת מתן התרופה הכלבה קצת מאבדת משמחת החיים שלה. יכול להיות שאני טועה.... טרם התייעצנו עם וטרינר לביצוע הניתוח. אנו מאוד מאמינים בלבוא מוכנים לשיחות רציניות שכאלו, על מנת לא לגזול מזמננו ובטח שלא מזמנו היקר של הוטרינר. אנחנו כעת בשלב חקר הספרות. יצא לנו לקרוא, והבנתי שלניתוח קוראים COLPOSUSPENSION (אנא תקני אותי אם אני טועה). אחוזה הצלחה של כ- 50% (תלוי לפי איזה מחקר) ו- 50% שלא הצליחו, ממשיכים בשגרת חייהם לצד ה- PROIN. כך שלמעשה, חוזרים לנקודת ההתחלה. אנחנו פשוט היינו רוצים להגיע למצב, שאם אכן נגיע לניתוח, נדע שיש לנו יותר מ- 50% הצלחה. ושזה באמת הדבר הנכון לעשות. הכלבה סובלת מבריחת שתן מהיום הראשון שהיא אצלנו - לפני העיקור וגם לפני ניתוח החסימה. רוב תודות לך.

מנהלי פורום וטרינריה