תופעות לאחר עיקור - התייעצות

דיון מתוך פורום  וטרינריה

08/12/2019 | 15:17 | מאת: סאן

שלום! ביום שני הכלבה שלי עברה עיקור אתמול היא הקיאה מספר פעמים רב (מעל 7 בודאות), הייתה חלשה ולא אכלה את האוכל שלה. נתתי לה מים ואוכל בכמויות מאוד קטנות והייתה גם כמה שעות בצום. למחר ניגשתי לווטרינריה הקרובה לביתי (שם לא בוצע העיקור) כי אני לא נייד עם רכב. בדקו לגורה שלי חום ואמרו שהוא 40.5 וזה גבוה. עשו צילום אולטרסאונד, ספירת דם, וקיבלה גם טיפול אנטי וביטוי ואוכל וטרינרי. במרפאה אמרו שראו מין ״בלוטות דלקתיות״ באזור הרחם והסיקו שהעיקור שבוצע במרפאה אחרת לא בוצע באופן סטרילי במלואו, לא רק הפרוצדורה עצמה אלא גם הגילוח שלפני. הטיפול כמובן יצא מאוד יקר, רציתי לשאול במידה ואקבל מהמרפאה מסמך סיכום טיפול עם מסקנות הווטרינר ואגש למרפאה שבה בוצע העיקור, האם הווטרינר המנתח אמור לקחת אחריות על המקרה הזה? במיוחד כשהתעקשתי אתמוך בלילה למרפאה שביצעה את העיקור ואמרו לי חד משמעית שאין קשר לעיקור. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
08/12/2019 | 15:22 | מאת: סאן

חשוב לי לחדד כמה דברים: 1. התיקון האוטומטי מקלקל פה את הכתב - התכוונתי שניתן טיפול אנטיביוטי. 2. הכלבה נכנסה לעיקור בריאה לחלוטין! 3. בבטן של הכלבה יש סימני שטפי דם של מכונת גילוח, גילחו את האזור לפני הפרוצדורה. אותי מדאיג שהמכונה עצמה לא הייתה סטרילית לפני שהשתמשו בה וגדר בה איזה חיידק מכלב אחר

צר לי אך קשה לי להתייחס לסוגייה שהעלית שיש בה מוטיביים משפטיים יותר מרפואיים. לענינו של דבר אכן ייתכן שיש קשר לעיקור ולמצב הכלבה אולם יש להוכיח זאת. איני מבין את המושג: ״בלוטות דלקתיות״ באזור הרחם כשלמעשה הרחם הוצא. אם יש חשד למוגלה בבטן "פריטוניטיס" עם חיידקים אסור להפסיד זמן ויש להכנס לניתוח חירום על מנת לנקות את הבטן ולטפל במקור הבעיה. אני מציע לפנות למרפאה וטרינרית זאת או אחרת לטפל קודם כל בבעיה להציל את הכלבה ולאחר מכן להתעסק בהיבטים הכספיים שכמובן איני מזלזל בהם.

08/12/2019 | 19:52 | מאת: סאן

הכלבה טופלה בראש ובראשונה. חד משמעית זה הכי חשוב.

מנהלי פורום וטרינריה