מתן סטרואידים לכלב עם גידול ממאיר

דיון מתוך פורום  וטרינריה

01/07/2019 | 15:43 | מאת: חיליק

שלום. לכלב שלנו בן עשר (גולדן מעורב) התגלה גידול בסינוס סמוך לעין שמאל. מבדיקת סי. טי. וציטולוגיה נראה שהגידול ממאיר ושהוא התפשט וחדר את העצם.מדי פעם יש לו עיטוש הפוך ופעם בכמה ימים כשהוא מתעטש יוצא לו קצת טיפות דם, אך מדובר בתדירות ובכמויות לא גבוהות.מעבר לכך מתנהג כהרגלו, מכשכש בזנב, אוכל, שותה וכו'. הוטרינרית אמרה שאין דרך לרפא אלא רק למזער קצת את ההתפשטות ע"י מתן סטרואידים - פרטניזון, כדור וחצי ביום. אמרה שיש תופעת לוואי של שתייה ומתן שתן מרובים. שאלתי היא האם באמת אין איך לרפא אותו, והאם פרדניזון לא יגרום לו סבל בכך שישנה את אורח חייו? האם התועלת של הסטרואידים אכן משמעותית ושווה את ה השפעת הסטרואידים? אופציה נוספת שהיא הציעה זה לתת לו תרופה אנטי דלקתית שאינה סטרואידים, ולצרף אליה אופטלגין להקלה על כאבים. אשמח מאד לעזרה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלומות, לצורך מתן תשובה מוסמכת יש לקבל יותר פרטים, לראות את ה-CT לדעת באיזה גידול מדובר ועוד. ההמלצה שלי לפנות לקבל חוות דעת של רופאה אונקולוגית מומחית שעובדת בבית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי בבית דגן.

01/07/2019 | 20:47 | מאת: חיליק

תודה על תשובתך המהירה. יש בידי תוצאות את בדיקת הסי. טי ובדיקת הציטולוגיה, אך לא הצלחתי להעלות אותם כאן. האם אוכל בכל זאת להעביר אליך ולשמוע את דעתך? הכלב מרגיש לנו חיוני ולא נראה שסובל, והשאלה אם לא עדיף לחכות עם הסטרואידים. אוכל לשלוח לך, אפילו בפרטי?

מבחינה אתית כלפי הווטרינר שלך איני חושב שזה ראוי שאהיה מעורב אישית במקרה. הפרוטקול התרופתי למצבים בהם מאובחן גידול משתנה בהתאם לסוג הגידול. לכן לדעתי כן הגיוני לקבל חוות דעת נוספת על של מומחה לאונקולוגיה ולכן יעצתי את שנכתב בתשובתי הקודמת. בהצלחה!

מנהלי פורום וטרינריה