חיסון נגד כלבת לבני אדם!

דיון מתוך פורום  וטרינריה

25/05/2019 | 18:32 | מאת: שקד

שלום , אני שומרת על כלב שהבעלים שלו טס לחו ל. לפני 8 ימים הוא ננשך על ידי כלבה מבוייתת אחרת בגינת הכלבים ואחרי 6 ימים הוא נשך אותי עד זוב דם. (יש לציין שהוצאתי מהוטרינר את פנקסי החיסונים של שניהם ושניהם מחוסנים נגד כלבת כל שנה. היא קיבל חיסון אחרון לפני חודש והיא לפני 3) כמו כן טופלתי במיון וקיבלתי טטנוס. כרגע עברו 4 ימים מיום הנשיכה שלי ובלשכת הבריאות אמרו לי שאם הכלב שנשך אותי לא ימות תוך 10 ימים מיום הנשיכה שלי אז אני יכולה להיות רגועה ואין צורך בחיסון. אבל אני מודאגת כי הבנתי שלפעמים לוקח עד שנה לכלבת לדגור ואני פשוט בהיסטריה כבר כמה ימים. גם אם הוא יישאר בחיים אחרי 10 ימים אולי כדאי בכל זאת להתחסן? אשמח לתשובה מהירה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

מחלת הכלבת מדבקת רק לאחר הופעת הסימנים הקליניים של המחלה. כלב נגוע כלבת מת תוך 10 ימים מהופעת הסימנים. כך שאם נשאר בחיים הוא לא היה בשלב המדבק של המחלה

27/05/2019 | 23:12 | מאת: שקד

אז אם אחרי 10 ימים הכלב לא מת אני יכולה להיות לגמרי רגועה? והאם בעצם בעל חיים מדביק רק כשהנגיף הגיע למח ואז תוך 10 ימים הוא מת? בנוסף היום הוא פשוט בא כשכש בזנב וליקק לי את היד איפה שהפצע...זה מסוכן? תודה!!!

היי רגועה. כלב שסובל ממחלת הכלבת והוירוס נמצא במוח שלא אכן לא ישרוד 10 ימים (ומכאן נגזר משך זמן ההסגר הנדרש). אל תדאגי מהליקוק. חשוב להקפיד שאזור הפצע ישמר נקי ומחוטא כנדרש.

מנהלי פורום וטרינריה