כאבי תופת אחרי אירוע מוחי

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

13/10/2011 | 10:58 | מאת: אסתר

שלום רב, אבי בן ה70 לקה באירוע קשה מאד לפני כחודשיים בצידו הימני של המוח. הפרוגנוזה של הרופאים בהתחלה היתה קשה מאד והם הכריזו בפירוש כי המוח "מחוק" כי הפגיעה הקוגניטיבית קשה, וכי הוא בלתי ניתן לשיקום. אבי התעורר אחרי שבועיים מתרדמת עם שיתוק בצד שמאל של גופו והפתיע את כולם בזיכרון מלא, בקריאה וכתיבה, בפתרון תרגילי מתמטיקה (היה מורה קודם) וכו'. הקשב שלו נמוך מאד, הדיכאון קשה מאד, והוא נראה כאילו הוא חסר הבעה. הדבר היחיד שמעסיק אותו זה כאבי התופת שיש לו בצד שמאל במיוחד ביד. היד מכווצת וממליצים לנו ליישר לו את האצבעות אך הדבר גורם לו לכאבי תופת. הוא מקבל טרמדקס, זה לא עוזר, האם ישנן דרכים אחרות שניתן לעזור לכאבים ובכלל לשיקום. יצרתי קשר עם תא לחץ, אך הם לא יקבלו אותו עד שמצבו לא יתייצב בריאותית. האם יש עוד מקום אליו ניתן לפנות פרט לבי"ח השיקומי בו הוא נמצא? תודה על תשובתך.

13/10/2011 | 11:29 | מאת: אור הנר

אינני רופא ועלי להבהיר התשובה הנמסרת כאן אינה מהווה ייעוץ כלשהו. התשובה אינה ניתנת על בסיס נתונים אישיים וצרכים מיוחדים של אביך .המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי על ידי רופא מוסמך . אני מציע מניסיוני שתבקשי ממרפא בעיסוק לבצע תרגילים פסיביים ליד ,רצוי לבצע תרגילים אלו גם בקערה מיוחדת עם מים חמים זורמים ,להלביש על היד החלשה בפיקוח ובמשך זמן מוגבל שרוול לחץ, להרגיל את האבא לשכב על הצד החלש, להרגיל אותו להפעיל את היד החלשה באמצעות הבריאה עד לטווח ההכואב. לשים לב שהוא אינו מזניח את היד(דבר אופייני) אלא מלווה אותה במבט ומעביר את היד מצד לצד ( כשהוא מסתובב במיטה )עם היד הבריאה, אפשר רק ברשות הרופאים דיקור סיני על ידי מומחה, כשהוא מתיישב בכסא גלגלים לוודא שהיד מונחת על הלוח ולא לתת לה להישמט. שאר הצעות באתר של ד"ר גוטליב ובאתר של עמותת נאמן. רפואה שלימה ומועדים לשמחה.

13/10/2011 | 15:09 | מאת: דר' דניאל גוטליב

בנוסף לדברים הנבונים שנאמרו יש עוד פרק שלם על הכתף הקפואה ביד המשותקת ואתה מוזמן לקרוא על כך באתר שלנו www.pnaivebriut.com במחלקה היקומית בה הוא נמצא בוודאי מכירים מרביית החומר ועליך לדאוג שייושם. בהצלחה.

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי