שיקום באישפוז יום

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

19/07/2011 | 21:38 | מאת: ליאת

שלום, אימי בת 68 ועברה שני אירועים מוחיים לפני שנה.מאז גופה עבר זעזוע ומחלות שהיו החמירו וחדשות צצו.מבחינה נפשית מצב רוחה מתדרדר ואיתו התפקוד. לאחר האישפוז הומלץ לה להגיע לביקורת אך שיקום לא הוצע ואנחנו ניסינו ועדיין מנסים להלחם על כך אך עד כה ללא הצלחה. במהלך השנה החולפת דרשנו ריפוי בעיסוק והמרפא ראתה לנכון שיש על מה לעבוד אך אימי בקשה להפסיק אחרי 5 מפגשים. לאחרונה ע"י פסיכוגריאטר הוגדרה כ"תשושת נפש". היום כשהיינו בקופ"ח תשובתו הראשונית של הרופא שמדובר בדירדור סופני ואין לה לאן לעלות. אנחנו לא מקבלים זאת מאחר ואימנו צעירה ומעוניינת בשיקום אך מאחר והיא לא נמצאת במסגרת שתספק לה גירויים ותשקיע בה מצבה הפיזי נפשי קוגנטיבי...רק יורד.נורא מכעיס אותי שמבחינת הקופ"ח אני רק צריכה למצא לה חלקת קבר ולחכות. המצב האוילי הזה מגוחך והקופ"ח מגמדת את תפקידה שלוקה בטימטום והסתרת מידע. כן, אימי לא מתפקדת כבעבר ובנוסף ישנו דיכאון שגם הוא בה לידי ביטוי בעייפות אפטיות לעיתים תחושה רעה וחוסר רצון. אך מפה ועד "אין מה לעשות" כי זה מצב סופני. אני רוצה שיקום באישפוז יום לאימי! אך אני מקדמת אותה לשם?

30/07/2011 | 15:29 | מאת: אור הנר

לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב. אינני רופא ועלי להבהיר התשובה הנמסרת כאן אינה מהווה ייעוץ כלשהו. התשובה אינה ניתנת על בסיס נתונים אישיים וצרכים מיוחדים של אמך .המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי על ידי רופא מוסמך . ליאת היקרה אנא עייני בתשובות שנתתי היום. זה אופייני מצבים של עליות וירידות במצב הנפשי והגופני לאחר אירוע מוחי של תשישות אך אסור להשאר שם. זה מצב זמני . חשוב שאמך תעבור את 3 השלבים שהזכרתי בתשובותיי הנ"ל.. ליאת- אל תחששי לגשת ולקבל עבור אמך חוות דעת או ייעוץ מרופאים נוירופסיכולוגיים שיקומיים ונוירולוגים . למיטב ידיעתי הנך זכאית ל2 חוות דעת בשנה ממומחה במחיר מסובסד. אמך זכאית ואת יכולה לדרוש שיקום יום מלא באמצעות נציבת תלונות הציבור של משרד הבריאות בה תצרפי את חוות הדעת הנכונות עבור אמך לשיקום בה תדגישי שאם היא תשאר במצב בו היא נמצאת איכות חייה תפגע בצורה משמעותית . רפואה שלימה.

01/08/2011 | 13:08 | מאת: דר' דניאל גוטליב

את מדווחת שנסיון טיפול הופסק בגלל שאימך "ביקשנה להפסיק את הטיפול אחרי 5 מפגשים" כך שסביר שהקופה תצדיק את צעדיה ובצדק על רקע זה. במקום להתוכח באופן לא בונה אני חושב שרצוי להפגש עם מומחה השיקום של הקופה ביחד עם האם והנציגים של המשפחה לישבה משותפת לבדוק מה הפוטנציאל השיקומי ומה האופציות הטיפוליות הנכונות ביותר בהתחשב במצבה ובזמן שעבר מאז האירוע. בהצלחה.

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי