דופלר עורקי הצוואר

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

05/06/2011 | 17:15 | מאת: דורית

לפני כחודש לאחר מות חמי איבדתי את הכרתי בבית החולים , הרופאים בחדר מיון קישרו זאת למצב הנפשי בו הייתי נתונה בעקבות מות חמי האהוב. מס' ימים לאחר מכן התחלתי לחוש בסחרחורות ובחולשה בפלג הגוף השמאלי ורופא אצלו ביקרתי אמר לי שלחץ הדם שלי גבוה. עד אשר שלפני כשבועיים הרגשתי רע מאד ובעקבות כך הגעתי לקופת חולים לרופאת במשפחה שראתה אף היא שלחץ הדם שלי גבוה וצדו השמאלי של גופי חלש ושלחה אותי לחדר מיון. במיון נעשתה לי בדיקת סיטי ללא חומר ניגוד אשר על פי הרופאה הנוירולוגית שהיתה שם הראתה ארוע מוחי קטן ( לדעת הרופאים הפנימיים לא היה ארוע מוחי) , בו באותו יום אושפזתי ולמחרת שוחררתי עם בקשה לעשות דופר עורקי הצווא ואקו לב. אקו הלב יצא תקין . דופלר עורקי הצוואר יצא כדלקמן : צד ימין - בביפורקציה ובמוצא עורק התרדמת הפנימי הודגם רובד פיברוטי המתפרס לאורך 1.7 ס"ס וגורם להיצרות של 40%-60% . נרשמה מהירות זרימה תקינה בעורקי התרדמה. הודגמה זרימה תקינה בעורק החוליות. צד שמאל -בביפורקציה ובמוצא עורק התרדמת הפנימי הודגם רובד פיברוטי המתפרס לאורך 1.1 ס"ס וגורם להיצרות של 45%-65% . נרשמה מהירות זרימה תקינה בעורקי התרדמה. הודגמה זרימה תקינה בעורק החוליות. האם קיממת אצלי בעיה שדורשת טיפול דחוף ?

08/06/2011 | 21:40 | מאת: איציק מעמותת נאמן נלחמים בשבץ

שלום אינני רופא. אינני רוצה ויכול לתת לך תשובה רפואית . מציע לך לגשת בהקדם עם האנמנזה לד"ר גוטליב נראה לי שחסרים עוד כמה בדיקות . להלן מספר דרכים פשוטות למניעת החרדה המאוד מובנת וכנראה מובנית. פגישה עם רופא המשפחה שיבדוק את רמת חרדתך ויתן לך תרופות למניעת חרדה בהתאם ו/או קיימי פגישות עם פסיכולוג ממומן ברובו על ידי הקופה . ו/או פני למרכז בריאות נפש הנמצא בכל בית חולים תפקידם ומיומנותם של אנשי הצוות הינה לתת לך סיוע וטיפול כולל תרופתי למניעת חרדה ודכאון . ו/או מגיע לך על פי סל התרופות ועל סמך הבחנת הנוירולגית גם טיפולים פסיכותראפיים . רפואה שלימה איציק מעמותת נאמן www.neeman.org.il

12/06/2011 | 05:48 | מאת: דר' דניאל גוטליב

כן יש כאן בעיה שלא ניתן להתעלם ממנה והיא מתבטאת בשילוב של שני גורמי סיכון לשבץ מוחי - יתר לחץ דם בלתי מאוזן והצרות בעורקי התרדמה. גשי נא במהירות לנוירולוג, רצוי מומחה לבעיות כלי דם אבל גם כללי יהיה בסדר והתייעצי איתו. אם אפשר תביאי איתך את צילום הCT שבוצע, אפשר לבקש העתק ממנו בבי"ח במכון הרנטגן (החומר הרפואי שלך שייך לך!) ואל תדחי זאת. אני מניח בינתיים התחלת טיפו באספירין. בהצלחה.

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי