שיקום לאחר אירוע מוחי

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

05/04/2010 | 23:54 | מאת: דינה

אימי עברה אירוע מוחי לפני כשלושה חודשים והיא עומדת להשתחרר מבית החולים בית לוינשטיין.היא משותקת ביד שמאל לגמרי(קיבלה את הזריקה לוריד שאמורה לשחרר את הטונוס)מאוד קשה לה להזיז את רגלה השמאלית.היא מתניידת עם מקל הליכה למרחקים קצרים מאוד ובעזרת סד אך לאחר מספר שעות כואבת לה מאוד הרגל.ברצוני לדעת ההאם קרה שלאחר תקופה כה ארוכה חולים במצב כזה חזרו לתפקד? (חשוב לציין שמצב היד לא השתנה כמעט מאז האירוע).האם יש טיפול מומלץ לכך שהיד תחזור לתפקד?תודה מראש

09/04/2010 | 14:53 | מאת: איציק מנאמן

אינני רופא. אמך נמצאת בשנה הראשונה לאחר אירוע מוחי ויש סיכוי סביר שהיא תשתפר מאוד בתנאי ש:תקבל הכוונה וטיפול כבר עכשיו ואת התרופות המתאימות למצבה החדש כולל הימנעות מכל תרופות פלא וטבעיות. יש חשיבות לטיפול בה כפי שאמרת גם למנוע הידרדרות. ולכן אם תפנה את אימך לאחר קבלת ייעוץ מד"ר גוטליב או כל נוירולוג מומחה אחר ל:יחידה להמשך הטיפול בקופת חולים קיים סיכוי שיתנו לה שיקום יום עוד 3 חודשים ו12 טיפולים נוספים לאור התקדמותה על חשבון השנה הבאה . מומלץ מאוד שתקבל הידרוטרפיה אם מותר לה. דע לך : מגיעים לה על פי סל התרופות כחולה כרונית לאחר אירוע מוחי עבור 12 טיפולים לפחות בשנה בפיסיו ו12 בריפוי בעיסוק . ליקוי משמעו אירוע מוחי אבל גם על בעיה אורטופדית למשל מגיעים לגבי טיפולי קלינאי תקשורת הינם מוגבלים יותר במספר הטיפולים בהתאם לקופות החולים. במידה ולא תיענה בחיוב פנה לנציבת תלונות הציבור של משרד הבריאות. בינתיים העבירו בקשה היכנסו לתור ונסו לקבל שיקום יום חינמי במרכז עזרה למרפא של הרב פירר בבני ברק . לא לשכוח לפנות למשרד הבריאות לצורך קבלת אביזרים . לא לשכוח לשלוח בקשה לקיצבת נכות,ניידות,שרותים מיוחדים,קצבת תלויים, ולקבל עבורה את כל המגיע לה מביטוח לאומי .

14/04/2010 | 09:34 | מאת: דר' דניאל גוטליב

אחרי ההסבר המפורט של איציק מנאמן לא נותר הרבה להסביר ותודה לו..את יכולה לגשת גם לאתר שלנו www.pnaivebriut.com למדורים הרפואי (אירוע מוחי) ושיקומי ולקרוא על שיקום לאחר אירוע מוחי בכלל ושיקום היד בפרט. לאחר מכן אם שאלות ספציפיות לחזור לפורום. בהצלחה.

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי