סל שיקום ובריאות הנפש

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

29/10/2014 | 22:50 | מאת: טל

שלום רב, נמצא במעקב במרפאה ציבורית נפשית מאז כניסתי לסל שיקום לפני כמה שנים. מאוכזב ומתוסכל מרמת השירות במבנה הציבורי אשר גורם לדעתי לתקיעות או/אף הידרדרות במצבי. לא מקבל טיפול תרופתי ברגע זה וחוץ מלראות רופא שם אני לא מקבל כלום משם. ברצוני לחזור לטיפול פרטני אצל רופא פרטי. שאלותי הן כך: 1. במידה ואלך לטיפול אצל רופא פרטי, האם האבד את קיצבת הנכות שלי? 2. הישנה אפשרות שהאילץ לוותר על סל שיקום במעבר לרופא פרטני? (לא רק קצבה אלא גם שירותי סל שיקום) 3. ואם כן, אז למה? 4. האם אני מחויב ללכת לבריאות הנפש בגלל סל השיקום? אציין שאני נמצא במערכת כבר כמה שנים ללא התקדמות כלל וזה נורא מתסכל המצב הזה. אני הולך לרופא מתי שהוא קובע אך הוא אינו מציג פיתרון למצב. וזה רק מחמיר את זה. אני חושב שאחרי כל השנים האלה במערכת מגיע לי לקבל קצת.

שלום טל, החובה שמתנה סל שיקום הינה להיות במעקב פסיכיאטרי קבוע לפי הנחיות הרופא וצרכיך, הבחירה היכן להיות מטופל הינה שלך, לא תמיד שירות ציבורי עדיף על פרטי, זה כמובן תלוי בצורך וביכולת שלך. נראה כי התהליך הטיפולי עם פסיכיאטר חשוב לך ועל כן עליך למצוא מענה מתאים עבורך , כך שאם אינך מרגיש שעונים כרגע על צורך זה כדאי ורצוי להחליף רופא . בברכת הצלחה מיכל יהודה

30/10/2014 | 14:38 | מאת: טל

כלומר, אם אפשר לוודא זאת, אני יכול ללכת להיות במעקב אצל רופא פרטי ללא חחש בפגיעה בסל השיקום או (יותר חשוב) הקיצבה? אם אכן הדבר אז יופי, טוב, ומקווה לטוב.

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה