מי יכול לשחרר מבית חולים אברבנל?

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

26/12/2013 | 16:53 | מאת: MERAV

שלום אני מאושפזת באברבנל , לא בכפייה, לא בצו שופט, אלא בהסכמתי כי אמא שלי רצתה בזה. העניין הו שלא כל כך נעים פה ונאמר לי שאני צריכה להיות כאן בערך 3 חודשים.יש לי קצת כסף בחשבון הבנק כי נכנס לנו הביטוח הלאומי. אני יכולה לשכור דירה. יש מישהו שיכול לחתום לי ולשחרר אותי, כמו ידיד שיש לו דירה, או דוד, או אוחות,או קרובת משפחה רחוקה. יש דבר כזה? אני בת 41, אני לא קטינה, ולפי דעתי הם רשאים לשחרר אותי מתי שארצה.

26/12/2013 | 20:23 | מאת: deleted

שלום אם את לא מאושפזת בכפיה אף אחד לא צריך לחתום עלייך את יכולה לחתום על עצמך. את יכולה לבקש עורך דין שיעזור לך. אבל אני הייתי חושבת אם לעשות זאת כי מהניסיון שלי מאוד קשה להסתדר בחוץ רק מהקצבה. ואם תשתפי פעולה עם העו"ס יכול להיות שבטווח הארוך זה יעזור לך. כי אולי יש אפשרויות תמיכה בקהילה בנושא של דיור ותעסוקה כמו למשל סל שיקום. נהורה

29/12/2013 | 01:28 | מאת: מני

אם את נמצאת שם מרצון חופשי באופן רשמי ולא בכפייה, אני לא רואה מה הבעיה להצהיר שאת מתכוונת לצאת, לעשות טופסלולגיה ויאללה שלום על ישראל. הערה חשובה : צריך תמיד להיות עם אצבע על הדופק - במתקנים פסיכיאטריים, אפשר בקלות מאוד ומהר מאוד למצוא את עצמך במה שנקרא מחלקה סגורה - מספיק שקמת על רגל שמאל, או שאיזה מאושפז (או גרוע מזה - איש צוות) בא לא לא בטוב על הבוקר (לא משנה בצדק או לא) והרמת עליו את הקול, יכולים מהר ובקלות להעביר אותך למח' סגורה (אחרי "שיפוט מהיר", או בלעדיו), ואז זה הופך להיות סיפור נוסח "אקספרס של חצות". בחוץ לפחות יהיה לך חופש אמיתי, בעיקר - חופש בחירה לאיזה איש מקצוע לפנות (אם בכלל) בזמן מועקה וכאלה. לכן כדאי שתפני לאחות/אחראי, תצהירי על רצון לצאת ותעשי את זה כמובן בצורה שקטה וללא התלהמות. במידה ותתקלי בהתנגדות כלשהי, אל תבהלי - תזכירי שאת לא נמצאת בכפייה, ואם עדיין מתעקשים להחזיק אותך - תרשמי אחד או יותר מהמס' טל' שמופיעים בקישורים הבאים, תתקשרי לפחות לאחד מהם, ותמשיכי להחזיק אותם צמוד אלייך תמיד. כי משפחה לא רק שלא בוחרים, לפעמים דווקא מהמשפחה לא תבוא העזרה והישועה (ואפילו ההיפך) : http://www.iaapa.org.il/site/form/showForm.asp?form_id=38067 http://www.acri.org.il/he/?page_id=180 http://shil.haifa.ac.il/shil2/jsp/general/Article.jsp?aid=1624 בהצלחה ותשמרי על עצמך.

30/12/2013 | 17:22 | מאת: MERAV

לא ציינתי אבל אני נמצאת במחלקה הסגורהה ולא בפתוחה. אין לי סיכוי להשתחרר משם , רק מה שהם רוצים, למרות שלא הוציאו צו רשמי נגדי?

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה