אם אני גרה עם בן זוג שאינו נכה מה הדין שלי?

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

05/11/2013 | 14:15 | מאת: נועה

כשגרתי לבד שנה קיבלתי סיוע שכ"ד. האם אני זכאית לסיוע בשכ"ד? בקרוב אעבור לגור עם בן הזוג. האם זה תלוי בגובה ההכנסה שלו הוא לא נכה ועובד אם מתוקף היותי נכה ונזקקת לא עובדת מספר שנים מתקיימת מנכות זעומה ויתומה שעברה התעללות בלי בית ובלי זכויות מהורי. האם אני זכאית לסיוע לשכ"ד מדובר בזוג שלא ידוע בציבור ולא נשואים וללא ילדים. זאת אומרת שקל להפרד ממני כי אני רק בת זוג ולא עם זכויות ואז אני עלולה להישאר ללא קורת גג.

שלום למיטב ידיעתי אם את מראה חוזה שכירות על שמך בלי שם של אדם נוסף את מקבלת את הסיוע, אם מישהו גר איתך או לא זה משהו שלא רלוונטי כל עוד חוזה השכירות על שמך. הקושי יכול להיות לעיתים עם הערייה כשאת רוצה לקבל הנחה בארנונה. נהורה

06/11/2013 | 09:33 | מאת: אני

ולכן כל החשבונות על שמו כדייר שם הוא כבר שילם צקים מראש לבעל הדירה אני אצרף את שמי לחוזה באישור בעל הדירה כדיירת נוספת בעל הדירה לא יפגוש אותי כי גר רחוק והוא יבוא רק בשנה הבאה בחתימת החוזה הבאה שאז גם אוכל לרשום לו שיקים ישירות אליו את הסיוע שאקבל אני רוצה לתת לבן הזוג כהחזר על השכ"ד כחלק שלי בנטל הכלכלי המחייה יקרה. עקב כך שאני חולה ועם נכות שמגבילה את התפקוד שלי לא אומר שאני צריכה לחיות על חשבונו וכל עוד השכר שלי הוא קצבת נכות ואולי בהמשך עוד קצת ממשרה חלקית עדיין משאיר אותי במעגל העוני. כל עוד אני לא נשואה לו וגם לא ידועה שלו אין לי שום זכות על ההון שלו והרכוש שלו בשום צורה שהיא והוא כבן זוג שמנסה לבדוק התאמה לא חייב לפרנס אותי כי אני נזקקת ולכן אני רוצה להתחלק בנטל בבית כשאהיה נשואה זה סיפור אחר.היו שנים שגרתי עם שותף גבר לא בת זוג ולא קיבלתי שום סיוע בשכ"ד כי גם הבטחת הכ או השלמת ה לא הייתי זכאית טענו שלא מגיע לי כי אני גרה עם גבר ולא האמינו שזה שותף.לכן אני כל הזמן בחרדות. בעצם אם יגלו שזה בן זוג יקחו ממני את הסיוע כי הוא עובד ולא נכה נכון?

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה