מודאגת האם עבודה במשרה מלאה תפגע בקיצבה?

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

23/01/2013 | 09:01 | מאת: שחר

אם מרוויחים שכר מינימום במשרה מלאה 8 שעות שכר מעל גובה הקצבה במצב נפשי לא משהו מנסים להחזיק מעמד לתקופה אבל על תקן קצבה זמנית האם יפגעו לי בקצבה? אבקש מענה מודאגת שלא יפגעו לי בקיצבה. לאחר כמה זמן מקבלים קצבה קבועה?ואיך אשפר לא לפגוע בה כי המצב הנפשי לא יציב עדיין כמה חודשים פה ושם אבל מנסה לעבוד ולהשתקם לא בתעסוקה נתמכת אלא בעבובדות ברמה קצת יותר גבוהה מאשר מה שנותנים בנתמכת.

30/01/2013 | 20:58 | מאת: נ

נ

30/01/2013 | 21:23 | מאת: אחד שאכפת לו

לשחר שלום: יש מצב כאשר נמצאים בנכות זמנית לשלול קיצבה.=למי שעובד ולא משנה עם זה עבודה בשכר מינימום שמעל הקיצבה/ או מתחת לקיצבה נכות זמנית בד"כ עד שנתיים בכדי לבדוק עם מצב משתנה.לטובה ו/או לרעה. בכללי: גם כאשר מקבלים קיצבה קבועה -יש בעיה לצאת לעבוד בשוק החופשי. { בחוק לרון)==רצוי בעבודות נתמכות לאחר קבלת קיצבה קבועה.בהצלחה

24/02/2013 | 01:11 | מאת: מזכירה

יש חוקים לגבי גובה השכר ביחס לקיצבה. אני מקבלת קיצבת נכות קבועה ואני עובדת בעבודה רגילה. דיברתי עם ביטוח לאומי, קבעתי פגישה והלכתי לברר. אמרו לי שאם אני מרוויחה מעל סכום מסויים, אז סכום הקיצבה יורדת קצת. מאבדים את הקיצבה לגמרי רק אם מרוויחים הרבה - נראה לי מעל 8,000 ש"ח בערך. מתחת ל8,000 ש"ח רק מאבדים סכום מסויים מהקיצבה. בקיצור, תמצאי את העבודה שאת רוצה באמת, ותתאמי לך פגישה בביטוח לאומי כדי לברר מה קורה כשיהיה לך את המשכורת. כדאי לעבוד בעבודה רגילה ולאבד 400 ש"ח מהקיצבה, אם אלה התנאים.

17/03/2013 | 09:41 | מאת: אני

שחר שלום תודה על התשובות שלך זה עוזר קצת להבין אני ממש בחרדות קיום. אני מבינה שאישרו לך סל שיקום לצמיתות.. האם לאחר 2 וועדות שזה שנתיים קיבלת לצמיתות? או לאחר 3 וועדות שזה לאחר שלוש שנים קיבלת לצמיתות? מה שאלו אותך בוועדה?איך ענית להם? הם תמיד נותנים תחושה שאתה בא לרמות אותם שאתה חייב להשתקם שלא ייתכן שעדיין אתה לא יציב שאם עבדת חודשיים הנה מצבך השתפר ואתה נורמלי זה מציק . שואלים אם אתה עובד ומה הזמן שעבדת במהלך השנה? מה האבחנה שלך? האם אושפזת? מטופל אצל פסיכולוג? האם לקחו בחשבון את הרקע המשפחתי סוצילאי כחלק מהשיקום אם יש לך קשיים מהסוג הזה ? האם יש לך יציבות בעולם העבודה מסוגל לעבוד רצוף ובמשרה מלאה? לי יש קשיים סוצילאיים חוסר יציבות תעסוקתית המון שנים אבל האבחנה שלי היא רק הפרעת אשיות ויש מצבי רוח קיצוניים שגורמיים לי להיות שוב ושוב מפוטרת ומובטלת ובט"ל לא מכיר בה כי היא לא מחלת נפש אבל בהחלט מקשה מאד על יציבות תעסקותית שיש סיכוי שלעולם לא תיהיה לי ואני תלויה בקצבה למחייה קיום שכ"ד כי אני לבד בעולם ולא מסוגלת לסמך על עצמי שיכולה לאחר עשור שנים של אי יציבות להגיע לזה.באזור הצפון יש קושי עם אופציות עבודה ואני כבר פוטרתי מהמון כאן אבל השכירות יחסית זולה למרכז.

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה