סל שיקום ואחוזי נכות

דיון מתוך פורום  שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה

23/10/2011 | 12:55 | מאת: גלית

שלום רב, סיימתי עם ועדות בט"ל ואני אמורה לקבל תשובה. בעייתי הינה נפשית -דכאון עמיד ומאניה דיפרסיה ופיזית-פיברומיאלגיה. הופנתי לעו"ס ולא הבנתי למה? אולי זה תהליך שגרתי. היא נוכחה שאיני מרגישה בטוב בכדי לעבוד ואמרה שכשארגיש מוכנה שאהיה בקשר איתה.אמרתי לה שכשארגיש טוב אני לא אצטרך את הטובות של בט"ל כי תמיד עבדתי עם כל הקשיים ועכשיו הגעתי לשפל המדרגה,מעמדת ניהול הפכתי לפועלת בפלאפל. אמרתי שגם כשאתאושש ארויח יותר ממה שיתנו לי אצלם. היא לקחה את הדף עם המספר שלה בחזרה אך התחרטתי ואמרתי לה שאולי בעתיד וקיבלתי שנית. רציתי לדעת מאיזה אחוזי נכות מקבלים סל שיקום? עדיין לא קיבלתי תשובה סופית וכבר נתנו לי לדבר עם עו"ס,אז האם זה אומר שכבר יש לי את אחוזי המינימום? כמו כן מהו סל שיקום,כלומר מה ניתן ללמוד דרך בט"ל?בנוגע לעבודה האם מקום העבודה ששולחים אותי אליו מודע לבעיה? ודבר אחרון האם כשאעבוד בעזרת ה' ימשיכו לי את הקצבה שתקבע לי? תודה על הכל.

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2011 | 20:39 | מאת: י. בן יעקב

לגלית שלום, אינני יודע מה זה אומר הפגישה שלך עם העו"ס, אך מסתבר מאד שתקבלי את הקצבה. לגבי זכויות נוספות בב.ל. אשמח להפנות לאתר ממ"נ יש פורום מיוחד לכך ויודעים יותר טוב ממני בנוגע לעבודה, בהחלט תקבלי ליווי מה שנקרא השמה בעבודה ליווי פרטני ותמיכה נפשית לעבודה ולסיום אכן תוכלי לעבוד ועדיין לקבל את הקיצבה זה החוק החדש שיצא לפני שנה [אך כמובן כשהמשכורת תהיה גבוהה מאד כמו 5 אלף אז יהיה קיצוץ קטן בקיצבה]. רק הערה, את מתארת כמו רבים את התחושה הקשה 'אני הייתי מנהלת ועכשיו עובדת פלאפל'. ובגלל כך לא רצית לדבר עם העו"ס תצטרכי להתמודד עם תחושות אלו, אך בעיקר להכיר במצבך הנוכחי ולא להתכחש אליו, כי עכשיו עברת מה שעברת, ותכירי את מקומך האמיתי. זהו פתח דוקא לצאת משם. מחזיק לך אצבעות, ושמח שיש לך מוטיבציה ואת מתמודדת

23/10/2011 | 22:51 | מאת: גלית

אשרינו שיש כמוך שעושה עבודת קודש,כל פרט והסבר שווים כל כך הרבה לשלוות הנפש.ישר כח. כן,אשמח לקבל ממך הפניה לאתר ממ"נ. אני משיבה להודעה שלך: לגבי השמה,האם המעסיק אמור לדעת ממה אני סובלת? אני מאוד רוצה לעבוד,קצת התאוששתי נפשית ואני מצליחה לישון קצת בלילה שזה משהו שלא האמנתי שיקרה,מרוב תרופות התייאשתי ולאחרונה קיבלתי תרופה שתופעת הלוואי שלה הינה שינה.הללוי-ה. הבנתי שכן אוכל לעבוד ואפשר להשתכר עד 1740 ש"ח ואת השאר אקבל ממה שנקבע לי כקיצבה. שזה לא משהו שאפשר לחיות ממנו. אתה בטוח שאוכל להשתכר יותר מכך? רשמת שאם אשתכר כ-5000 שח אז ינכו לי.אם אני לא טועה אז הבנתי שיורידו לי את הקצבה כי יש לי מסוגלות. רציתי רק לדעת מה זה סל שיקום,האם יש אפשרות שאלמד מקצוע ע"ח הבט"ל? כמו כן הבנתי שבשלושת החודשים הראשונים לא מקבלים קצבה. אני מודעת לירידה ברמת החיים-ממנהלת לעובדת בפלאפל.אני קצת אפטית מהתרופות. אבל אני אדם שמאמין בה' ולא נופלת מהירידה. רק שיעלמו לי הכאבים ניסיתי כמעט הכל,מהדיכאון קצת התאוששתי אבל זה זמני לצערי כי יש לי נפילות לאחר הסתגלות לתרופות.ה' יעזור. נפגשתי עם העו"ס כי במקרה היא היתה אחה"צ בבט"ל ומהועדה הפנו אותי אליה לחסוך הגעה שנית.האם ידוע לך האם היא יכולה לתת את הטון בשכלול האחוזים?,כן סיפרתי לה על שנות עבודתי המרובות במקום אחד והיציבות(12 שנים)ועל הנפילות שהיו לי ובכל זאת עבדתי אך לא החזקתי מעמד,לא התייאשתי ולא ביקשתי סיוע מבט"ל ואפילו אמרתי לה שהיא יכולה לראות ממתי החלו הבעיות בתעסוקה ובמקביל יש חוות דעת של פסיכיאטרים במשך השנים. פשוט היום אין לי ברירה ואני עושה זאת כדי שהממסד יכיר בי ושיהיה רישום במידה ולא יהיה מישהו שיטפל בי.לכן אני מטפלת בציבורי גם כי אין לי תקציב לפרטי כמו פעם וגם זה ביה"ח שיכול לאשפז ולכן הייתי מוכנה להגיע עד לשם ולא לקבל טיפול בבריאות הנפש בעיר שלי.היא שאלה למה אני לא מתאשפזת אז אמרתי לה שבדקתי וזה לחולים שרוצים להתאבד.היא שאלה אם אני רוצה ואמרתי לה שלא ושאני רוצה להבריא. היום מצאתי תעסוקה כמתרימה טלפונית,כמה שעות לפי יכולתי וללא תאום הגעה. זה זמני כמובן אך ללא הצהרה לבט"ל כי זה משהו כמו התנדבותי אבל יש שכר מועט.בהחלט לא נותנת לעצמי להשאר בבית, רק שמעתי שיש מקרים של מעקבים ואני לא הייתי רוצה שיוודע.מה גם שחיצונית אי אפשר לנחש שאני במצב קשה. הכאבים בגוף הם משהו שלא עובר לי,זה סבל נוראי ואני מאוד מבולבלת,לא קולטת,לא את הבנת הנקרא ולא את הנשמע.המוח שלי לא מעבד נתונים ואני שוכחת בשניות.אין לי דמנציה אבל זה מאוד קרוב.אבל ידוע לי שזה מהפיברומיאלגיה והפסיכיאטר אמר שהוא לא יכול לעזור לי בכך,הוא לא מאמין בפיברו. לכן זאת הבעיה העיקרית כי לפי ידיעתי לא יוצאים מזה. פשוט הייתי סופר פקחית,מאלתרת,זוכרת בצורה פנומנלית,חדה ושנונה,סרקסטית ומצחיקה ומאוד מאוד אסרטיבית ודומיננטית. היום אני יכולה להבין מה משמעות המילה מפגר או סתום...נשמע מצחיק אבל אני רצינית. לסיום אשמח אם תגיב לשאלותי לפי ידיעתך. תודה תודה תודה!!! וסליחה שחפרתי כל כך.

מנהלי פורום שיקום לנפגעי נפש - ייעוץ ותמיכה