הפרעת קצב במאמץ

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

26/01/2002 | 00:11 | מאת: יובל

שלום. אני בן 44 ובריא לחלוטין (הבעיות היחידות: כולסטרול גבוה - 250, ומעט עודף משקל). עוסק בספורט מספר פעמים בשבוע. לפני שנה הייתי בבדיקות במסגרת סקר מנהלים. נערכה לי בדיקת ארגומטריה, ובדרגת מאמץ גבוהה (דופק 170) הופיעה צניחת גלי ST, שנעלמה מיד עם הפסקת המאמץ. נשלחתי למיפוי לב במאמץ ולאקו לב, ובשתי הבדיקות התוצאות היו תקינות לחלוטין. השבוע הייתי שוב בסקר בבדיקת ארגומטריה, והתופעה חזרה על עצמה. עם סיום הבדיקה הומלץ לי להתחיל לקחת אספירין ותרופות להורדת כולסטרול, ולהסתפק במאמצים גופניים מתונים. שאלותי: 1. אם שאר הבדיקות תקינות, האם יתכן שצניחת גלי ה-ST היא תופעה חסרת משמעות? 2. מה רמת המאמץ שאני יכול להרשות לעצמי באימון גופני? 3. האם אכן יש צורך בטיפול תרופתי, ואם כן - איזה? תודה!

26/01/2002 | 00:43 | מאת: יובל

מספר נתונים נוספים: HDL - 48 , LDL 174, טריגלצרידים -151 . כמו כן במשפחה, אבא עבר דום לב - החייאה, ונתוח 4 מעקפים בגיל 62. בארגומטריה לפני שנה: היתה תקינה עד שיא המאמץ 170 דופק (שלב 5 במאמץ), ואז צניחה ST ב V6. מפוי לב SPECT : "פגמי פגם מלוי קטן בדופן אנטריורי יתכן איסכמיה קלה באיזור הדיאגונאלי. כל השאר תקין. תודה, תודה.

26/01/2002 | 10:04 | מאת: ד"ר אילן קיציס - מנהל הפורום

...אז לא "תקין לחלוטין". קיימת סבירות להצרות לא משמעותית באחד הענפים היוצאים מעורק ראשי. לא בעורק הראשי. הכולסטרול הרע שלך גבוה ויש לך סיפור משפחתי של מחלת לב - אלו גורמי סיכון. לדעתי הכי חשוב עבורך הוא להפחית את הכולסטרול על ידי תרופות (כל שיטה אחרת לא תפחית את הכולסטרול בצורה משמעותית). הייתי מתחיל בתרופה מקבוצת הסטטינים - נניח סימוביל 40 מ"ג או ליפיטור 20 מ"ג או ליפידל 40 מ"ג. לא ממש חשוב איזו. ואספירין הגיוני עבורך. וכן הייתי צמיע להמשיך בפעילות הספורטיבי (וגם הורדה במשק על ידי דיאטה נכונה) וכמובן אם אתה מעשן תפסיק מייד. לצמיתות. אם חששת, בשלב זה אתה לא צריך צנתור לב. ממש לא. זהו. כללית שינוי סגנון החיים אספירין וסטטין. וכמובן לך לקרדיולוג שלך שיעקוב אחריך. תודה על תשומת הלב

מנהל פורום קרדיולוגיה