קרדיומיופטיה

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

13/12/2001 | 08:45 | מאת: אריאלה

מה זה קרדיומיופטיה רסטרוקטיבית על רקע שקיעת אאוזינופילים בלב. מה גורם לשקיעת האאוזינופילים בלב ומדוע אם לאחר טיפול סטרואידי שמביא את רמת האאוזינופילים לנורמה הם שוב מתרבים.

13/12/2001 | 17:47 | מאת: ד"ר קיציס

זאת מחלה נדירה מאוד, היא הרבה יותר שכיחה באפריקה. מדובר בתאים לבנים (אוזינופילים) המופיעים בדם - אולי על רקע משהו דמוי תגובה אלרגית לא ברורה. במקביל בלב ובאיברים אחרים יכולים להווצר מעין הצתלקויות המפריעיות ללב להתכווץ היטב ולהתרחב טוב. ולכן מופיעים סימנים של אי ספיקת הלב. יתרה מכך, עלוליול להופיע הפרעות קצב קשות ומסוכנות לחיים. סה"כ משהו באמת נדיר. יש גם מחלות ומצבים הנלווים לתופעה זו... אולי תוכל לפרט יותר במה בדיוק מדובר במקרה שלך תודה על תשומת הלב

18/12/2001 | 11:02 | מאת: אריאלה

מדובר בגבר בן 61, ללא בעיות רפואיות קודמות. לפני כשנתיים החלו תופעות שיעול כבדות שהלכו והחריפו עם הזמן ולוו בקוצר נשימה , עייפות ותחושת קור. הטיפולים כללו אינהלציות, משאפים למיניהם ובזמן האחרון סטירואידים. לפני כחודש הוא אושפז עקב כאבים בחזה + השיעולים במחלקת ראות, ובבדיקות נמצא שיש לו רפלוקס, והוא שוחרר. לאחר שבוע הוא אושפז שוב עקב כאבים בלתי נסבלים בחזה ובאשפוז זה נמצאו כמה תופעות. האחת אי ספיקת לב (ניצול של כ-%18 ) והשניה, שהיא בעצם הבעיה העיקרית האזינופילים בדם ברמה גבוהה מאוד. הוא שוחרר ומטופל בסטרואידים ואף נאמר לו שהוא זקוק להשתלת לב. אי לכך, מה גורם להתרבות האזינופילים ולשקיעתם בלב ומדוע לאחר טיפול סטריאוידי שמביא אותם למצב נורמלי הם שוב מתרבים.

29/04/2002 | 10:57 | מאת: אילן

שלום, בת דודתי עברה ניתוח קיסרי. התינוקת מרגישה טוב ובריאה. כמו כן בת דודתי התאוששה מהניתוח והרגישה טוב. בבוקר שלמחרת התעוררה והרגישה טוב ואפילו צחקה עם המשפחה. לאחר מספר שעות (כ 12 שעות מזמן הניתוח הקיסרי) קיבלה קוצר נשימה ומיד הוחשה לטיפול נמרץ. היא מונשמת כבר 5 ימים בהרדמה מלאה. הרופאים מסרבים לשתף אותנו בהתלבטויותם אולם הם אומרים שיש לה סימפטום מאוד נדיר הנקרא בעגה המקצועית "PERIPARTUM CARDIOMYOPATHY". אני מאוד מאוד מודאג וכל משפחתי בלחץ. יש לי אין ספור שאלות, האם תוכל לספר לי מהי המחלה הזו?, כיצד היא נגרמת ולמה?, מהם ההשפעות העתידיות על החולה?, מה סיכויה להנצל לאחר 5 ימים של הנשמה ללא שיפור?. בהנחהכי היא תנצל, האם תישאר מוגבלת בעתיד?. מה עם התינוקת האם גם לה יש סיכון?, האם דבר זה הוא תורשתי?. האם יש קשר ישיר לניתוח הקיסרי או שזהו רק צירוף מקרים? אני מצטער, יש לי המון שאלות אם תוכל תפנה אותי להסבר מקצועי מפורט יותר על המחלה. אודה מאוד על תשובתך המהירה.

מנהל פורום קרדיולוגיה