w.p.w

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

08/12/2001 | 13:29 | מאת: עופר

ד"ר שלום רב. אובחן אצלי WPW בשנת 86 , החל משנת 1999 החלו תופעות של התקפי דופק מהיר (180) למשך מספר דקות בודדות בתדירות של (+-) אחת לשבועיים . לפני שנה עברתי אבלציה שלא פתרה את הבעייה ולעיתים משך ההתקפים אף עלו לכ-30 דקות. יש לציין שבמאמץ התופעה נעלמת ולעיתים גם במנוחה לא נראה באקג. מה הסיכונים בהתקפים אלה? אבלציה נוספת הכרחית? ומה דחיפותה? ניתן לחיות חיים נורמלים עם התקפים כאלה?

08/12/2001 | 14:22 | מאת: ד"ר קיציס

התקפי דופק עד 180 לאיש צעיר ובריא לא ממש מסוכנים אם כי יכולים להיות מאוד לא נעימים. מאידך, אם ההתקף מופיע ברגע קריטי, נניח כשאתה מטפס על סולם או על עץ..וכו' אתה עלול להרגיש רע ואפילו להרגיש חולשה רבה...ואם טיפול?! מה היתה הסיבה שהאבלציה לא הצליחה? האם בגלל שלא הגיעו למקום הנכון או בגלל שיש לך מסלולים נוספים? בקיצור אני לא יכול לייעץ לך...לך שוב אל הקרדיולוג שעשה לך את האבלצי (מי זה?), ושאל אותו האם אתה מועמד לנסיון נוסף. מה שבטוח שהצלחה מלאה באבלציה מרפאת את המחלה לחלוטין. נקודה. האם אתה לוקח תרופות? תודה על תשומת הלב

09/12/2001 | 22:21 | מאת: עופר

יתכן שהאבלציה לא הצליחה עקב מסלול נוסף כי נושא זה הוזכר באחת משיחותי עם הרופא. אך יתכן גם עקב גודלו הפיסי של המסלול הבעייתי (נאמר לי שהיה ארוך מאוד, חריג באורכו). אני אכן מועמד לאבלציה נוספת אך החשש מטיפול נוסף גדול בהרבה מהטיפול הראשון. תרופות אינני לוקח, נאמר לי שהן יותר מקלקלות מאשר עוזרות (קיבלתי טמבוקור בעבר). האם יכול להגרם נזק כאשר התקף של דופק מהיר נמשך זמן רב (שעה ויותר)?? כיצד ניתן להפסיק את הדופק המהיר? עיסוי העורק בצוואר ??? מדוע באקג אחד הכל תקין ובאחר לא ?? הסימפטום אמור להופיע בכל אקג ? רוב המאמרים בנושא W.P.W שקראתי באינטרנט מנבאים שחורות לבעלי תסמונת זו עם התקפי דופק מהיר הנמשכים זמן רב ובתדירות גבוהה , האם הדבר נכון ?? תודה רבה על התייחסותך המהירה !

מנהל פורום קרדיולוגיה