EECP

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

10/11/2001 | 12:53 | מאת: שלמה בן דוד

אני סובל מזה 5 שנים מכאבים אנגיותיים עברתי כבר 5 צינתורים עם הרחבות בלון והושתלו לי 2 סטנטים בעורק ימיני ובעורק היורד בחודשים האחרונים חלה החמרה במצבי דבר הפוגע קשות באיכות החיים שלי הקרדיולוג שלי מתנגד בשלב זה לצינתור נוסף לאחר שעשה לי אקו דבוטמין שהיה לדבריו תקין (למרות שבמהלכו סבלתי כאבי ם חזקים) שמעתי על שיטה חדשה בשם EECP אם כי הקרדיולוג שלי לא מאמין בכך הייתי רוצה לשמוע את חוות דעתך והאם אכן נגזר עלי לסבול? אני בן 57 פעיל מאוד מטבעי והדבר נמנע ממני עקב מצבי .כל הליכה של בערך 100 מטר גורמת לי לכאבי כתף לסת וחזה ורק באמצעות ספריי איזוקט אני יכול להמשיך וללכת עד לקבלת כאבים חוזרים ושוב ספריי .לעיתים אני משתמש בספריי 15 פעמים ביום!

11/11/2001 | 00:49 | מאת: ד"ר קיציס

ראשית, האם אתה מטופל בתרופות במינונים מתאימים??? נתחיל בזה. שנית, האם גם מיפוי לב SPECT היה תקין? אם שניהם היו תקינים האם יכול להיות שהכאב שלך לא נובע מאנגינה??? שאלה. לגי EECP - זאת שיטה חדשה יחסית ואני יכול להבין את ההסתייגות של הקרדיולוג שלך, בעיקר בגלל שמנגנון הפעולה שדרכו נעלמים הכאבים האנגינוטיים ובעיקר זה שהאנגינה לא חוזרת לאחר סיום הטיפולים - לא ממש ברור. וקרדיולוגיה הוא מיקצוע "הגיוני" מאוד. סגור - פותחים. פתוח - מה טוב וכו'. תחלס' זה עולה הרבה כסף (הרבה מאוד), אם יש לך ביטוח עדיף או "ועוד" וכו' זה רק בסביבות 15000 שח. אם אין לך ביטוח כזה זה עולה יותר. מה אני אגיד לך, אין לי נסיון רב עם שיטה זו, למרות שקראתי הרבה על כך. תלך לראיון באחד המכונים שמטפלים בשיטה זו ותשמע מה יש להם להגיד. לפני תחילת טיפול בכל מקרה יש יעוץ של קרדיולוג מומחה לשיטה. תשאל אותו את כל השאלות הקריטיות האלו. תכתוב לי למייל ואולי אוכל למסור לך פרטים נוספים. וגם חשוב מה היו תוצאות המיפוי האחרון תודה על תשומת הלב

11/11/2001 | 02:48 | מאת: שלמה בן דוד

ד"ר נכבד! תודה על תשובתך. אני מקבל תרופות רבות למחלתי: נורמיטן 50 מג' x3 אטקנד 8 מג' x2 סימוביל x1 דיזוטיאזיד x1 סלו קיי x1 מונולונג 60 מג' x2 אביטול x1 מלבד אקו דבוטמין לא נעשה לי מפוי לב מזה שנתיים והקרדיולוג לא המליץ לאחרונה על כך האם כדאי שאבקש זאת מרופא המשפחה? אודה לך מאוד אם תוכל לברר עבורי פרטים נוספים על שיטת ה eecp האם אין היא מסוכנת לאדם במצבי והאם לא ניתן לקבל השתתפות של הביטוח המשלים בקופ"ח (אני חבר בקופ"ח מכבי) אם אכן השיטה האמורה עובדת כפי שנאמר לי ב 90% מהמקרים זו יכולה להיות ממש הצלה במצבי. אודה מאוד על תשובתך!

מנהל פורום קרדיולוגיה