כאב ולחץ בחזה וקוצ"נ

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה

18/09/2022 | 08:57 | מאת: אני

שלום. אני בת 33. פניתי למיון עקב תחושת לחץ בחזה וקוצר הליכה שהחלה בזמן הליכה מהירה והתחושות נמשכו שעתיים אח"כ... ברקע..לופוס. (זה קרה לי פעמיים בהפרש של שבועיים). במיון עשו אק"ג וצילום חזה. ובדיקות דם בינהם טרופונין. נמצא תקין. באק"ג נמצא היפוך גלי t ב v2 ו 4. (נמצא גם בבדיקה לפניי שנתיים) מה זה אומר ? שוחררתי . והופנתי לבדיקת ct קורינאריים. מה עושים ? בינתיים יש לך תחושה של כבדות בחזה ומעט קוצ"נ במאמץ. ולעיתים דופק מורגש חזק. קצת מלחיץ אותי הדבר הזה. לא באלי להתעסק עם הלב..

18/09/2022 | 10:32 | מאת: אני

עברתי שוב על התוצאות בדיקת אק"ג שעשו לי במיון.. וראיתי שכתוב . קצב סינוס תקין. אוטם מחיצה. ורשום שוב.. לא ניתן לשלוש אוטם קדמי. מה זה אומר ? ואם זה מה שרשום .. למה נאמר לי שזה כן תקין ? השתחררתי בשש לפנות בוקר. ועדיין מרגישה קוצ"נ ותחושה של לחץ בחזה. להתעלם ? המליצו לי - או על אקו במאמץ או ct. מה מומלץ? אודה מאד למענה.

הרישום על טופס האקג יוצא באופן אוטומטי מהמכשיר. לעיתים יש טעויות בפענוח האוטומטי ולכן התשובה הסופית ניתנת על ידי רופא שמתרשם מהסיפור כולו (אם כי גם רופאים יכולים כמובן לטעות). לעניין הכאבים - ct של הלב מדגים בצורה טובה את עורקי הלב אבל אינו שולל את כלל הבעיות האפשריות. גם לבדיקת האקו במאמץ יתרונות וחסרונות שונים. אם עדיין יש כאבים כדאי לגשת ולהבדק פעם נוספת

מנהל פורום קרדיולוגיה