בדיקת TILT TEST

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

18/12/2006 | 16:57 | מאת: pika

שלום! בעקבות אירועים חוזרים של פלפטאציות, סחרחורות, הפרעות בראייה, נפילת ל"ד וקצב לב, ובאירוע אחד עד עילפון, נשלחתי ע"י קרדיולוג לביצוע TILT TEST תוצאת המבחן הינה: "אחרי 27 דק' עמידה (7 דקות אחרי תוספת NTG) נפילת דופק מ-124 ל- 57 עם ל"ד ~40 כתוצאה מפרה-סינקופה. למרות המשך עמידה עוד 3 דקות לא היה איבוד הכרה. הבדיקה הופסקה. הכל חזר לנורמה בשכיבה. לציין PR קצר באקג במוניטור (80-100 MS) לסיכום: VASO_VAGAL PRE SYNCOPE לאור אירועי דפיקות לב וPR קצר באקג יש לשלול WPW ע"י Adenosine test. שאלתי: 1. מה הממצא אומר בעצם? 2. מהי בדיקת האדנוזין ואותה WPW שיש לשלול? ובמידה והתוצאה תהייה חיובית לתופעה, מה זה אומר?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום פיקה, הבדיקה אינה אבחנתית למרות שהייתה תגובה ווגאלית שהתבטאה בירידת דופק ולחץ דם לאחר הזלפת תרופה. בדיקת אדנוזין יכולה לחשוף קיומו של מסלול הולכה נוסף במערכת החשמלית של הלב. אם מסלול הולכה זה גורם להפרעות קצב מהירות תסמיניות ניתן לרוב לבצע צריבה (אבלציה) של מסלול זה. PR קצר אינו בהכרח מעיד על קיום WPW ולאבחנה דרושים קריטריונים נוספים. תודה על פנייתך לפרום.

01/12/2008 | 22:20 | מאת: יוסי

בני בן חמש עשרה , עבר אירוע סינקופה יחיד . בכל הבדיקות עד כה , שכללו הולטר , אקג , אקו לב בדיקות דם כוללות , אולטרה סאונד של עורקי צוואר התוצאה תקינה המליצו לנו על הטילט טסט האם מומלץ ? או שניתן להסתפק בארגומטריה כללית . אציין כי מדובר בספורטאי מצטיין שמתאמן כארבע - חמש פעמים בשבוע שעתיים עד שלוש ביום תודה יוסי

26/12/2008 | 14:26 | מאת: ללא

שכחתי לציין שמעולם לא התעלפתי ואו איבדתי את הכרתי

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים