קצב לב בכמה מצבים

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

21/05/2021 | 03:43 | מאת: יניב

שלום משהו שקשור לקצב לב מהיר שאני חוזר מריצה ושאני בזמן ריצה והדופק לב ממש מהיר אני מרגיש בסדר והכל סבבה וזה לא מלחיץ ולא כלום אבל שהקצב לב מאיץ לי ממש סתם ככה במנוחה שאני לא עושה נניח ריצה אז זה מרגיש ממש שונה וקצת מלחיץ יש הסבר לזה ? הרי בשני המקרים קצב הלב מהיר מה דעתך בעניין הזה ?

24/05/2021 | 16:48 | מאת: יניב

שלום המשך לשאלה שלי אני אם לב בריא לפני שנתיים עשיתי הרבה בדיקות לב שהיו תקינות ובדיקות כלליות אחרות שהיו תקינות אני יביא דוגמאות נניח לקצב לב מהיר שקורה לי לעומת ריצה פעילות גופנית שאני שותה קפה קפאין או שיש לי חרדה לחץ או התרגשות או סתם שאני רגוע במנוחה והלב מאיץ ככה או אחרי ארוחה יחסית כבדה אז שיש דופק מהיר באותו רגע זה מרתיע ומלחיץ ושאני עושה ריצה פעילות גופנית במהלך הריצה שיש לי את הדופק המהיר ואחרי הריצה זה בכלל לא מלחיץ יש הסבר לזה ? בשני המצבים הרי הדופק לב מהיר והאם הדוגמאות שהבאתי של הדופק מהיר שקורים לי ככה סתם לעומת פעילות גופנית ריצה זה אותו דופק בעיקרון אותו קצב לב כי כאן אני מרגיש בסדר ובדוגמאות האחרות לא מה דעתך בגדול ?

יניב שלום, אם הדופק מהיר כתוצאה מהתרגשות או חרדה התחושה אינה נעימה. בעת פעילות גופנית מאומצת הדופק המהיר מתאים לתצרוכת השרירים והקשב מכוון לביצוע המאמץ, כך שהדבר אינו מפריע. תודה על פנייתך לפורום תודה על פנייתך לפורום

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים