עלייה פתאומית ברמת הכולסטרול

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

26/10/2006 | 11:36 | מאת: איל

אני בן 40 עם בריאות תקינה. לפני כשנתיים וחצי נדבקתי בוירוס CMV אשר גרר בעקבותיו גם EBV. הוירוס השפיע על תפקודי הכבד ובין היתר על רמת הכולסטרול אשר עלתה בתוך שבועיים מ- 180 ל- 290. מאז ועד לפני חודשיים נשארה רמת הכולסטרול שלי ברמה של כ- 275+-. לאחרונה התחלתי לבצע פעילות גופנית אינטנסיבית בשילוב של ויטמינים ונוגדי חימצון במטרה להוריד את הכולסטרול, במקביל פניתי לקרדיולוג שהביע דאגה מרמת הכולסטרול הרע שלי - 210 (מה גם שהיא ברמה זו מעל שנתיים) ונתן לי לקחת סימוויל 40. הקרדיולוג גם שלל בתוקף כל קשר בין רמת הכולסטרול שלי ל- CMV. לאחר הביקור אצל הקרדיולוג ביצעתי בדיקת דם שהראתה כי רמת הכולסטרול שלי ירדה בתוך חודשיים מ- 275 ל- 235 (כולסטרול רע ירד מ- 210 ל- 175). האם כדאי לי להתחיל טיפול בסימוויל או לחכות לראות אם הכולסטרול ממשיך לרדת? האם באמת אין קשר בין CMV לכולסטרול ואם כך מדוע עלה לי הכולסטורל בתוך שבועיים לרמה מטורפת כזו (אין לי הסטוריה משפחתית של כולסטרול ועד גיל 37 לא היה לי כולסטרול גבוה מעולם).

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אייל, אינני בקיא בספרות הקושרת בין זיהום CMV לרמת הכולסטרול, אך ייתכן קשר בין מחלה דלקתית של הכבד לבין רמת הכולסטרול. לפני המלצה ליטול סימוביל הייתי מבקש לדעת את תפקודי הכבד וכן את תפקוד בלוטת התריס. אם התפקודים תקינים ובעיקר אם ישנם גורמי סיכון נוספים, הייתי ממליץ על התחלת טיפול תרופתי תוך מעקב אחר תפקודי כבד ו CK.

10/01/2007 | 09:37 | מאת: איל

תודה על התשובה. להלן נתונים נוספים: תפקודי כבד ובלוטת תריס תקינים. התחלתי לקחת סימוויל 20 (במקום 40 שהקרדיולוג ביקש) עברו חודשיים ורמת ה- LDL שלי ירדה ל- 114 (רמת כולסטרול כוללת של 165). למרות הפעילות הגופנית האינטנסיבית רמת ה- HDL שלי ממשיכה לרדת (30 בערך). הפחתתי שוב את המינון של הסימוויל ל- 10 (שוב על דעת עצמי). אם בעוד חודשיים רמת הכולסטרול שלי תשאר באותה רמה (LDL=114) האם כדאי להפסיק לקחת סימוויל לחלוטין??

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים