פעימות מוקדמות החסרת פעימה

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה וצנתורים

18/11/2017 | 23:06 | מאת: סיגלית

שלום רב לדוקטור. לפני כחצי שנה התחלתי להרגיש פעימות מוקדמות. נלחצתי מאוד מהתופעה וביצעתי שלל בדיקות . אקו לב פעמיים. הולטר לב שהתוצאה הייתה פעימות מוקדמות pvcs 13 . הולטר היה תקין. נבדקתי אצל שלל רופאים שכולם טענו שאין בעיה לבבית הגעתי מספר פעמים למיון בהתקפים של חרדה מהמצב. יום אחד החלטתי להפסיק את כדוריי הסרוקסט ופתעום נעלמו הפעימות מאוד שמחתי וחשבתי שהסיוט ניגמר. לצערי הרב כבר יומיים שזה חזר ואני שוב בחרדה מהמצב. האם יש צורך שוב בבדיקות? גם הבדיקות הכניסו אותי לחרדות. אני מאוד לחוצה מהמצב.... ממתינה לתשובתך. תודה רבה.

23/11/2017 | 12:14 | מאת: סיגלית

לאור המצב עברתי אקו לב לפניי יומיים לפי בקשתי. אשמח מאוד אם תוכל לאמר לי אם האקו נחשב כתקין? חדרים ועליות בגודל תקין, התכווצות החדר השמאלי והימני תקינים. פתיחת ארבעת המסתמים תקינה. עלים עדינים. המסתם האורטלי בעל 3 עלים. שורש נאוארטה והאוארטה העולה ברוחב תקין. המחיצה הבין עלייתית ללא פגם. דופלר: זרימה תקינה דרך המסתמים ללא עדות לדלף. ומה שהלחיץ אותי: ההענות הדיאסטולית של החדר השמאלי ירודה במידה קלה. האם הבדיקה נחשבת כתקינה??? אודה לך מאוד על תשובתך. סיגל.

סיגלית שלום, פעימות מוקדמות הן הפרעת קצב שכיחה, וכאשר תפקוד הלב תקין ואין הפרעה מבנית, אינה מסוכנת. לעיתים טיפול במינון נמוך של חוסמי בטא כגון קרדילוק יכול להקל על התסמינים (אם הדופק הבסיסי אינו נמוך מידי). ברוב המכריע של המקרים התופעה מטרידה אך אינה מסוכנת. תודה על פנייתך לפורום

27/11/2017 | 14:28 | מאת: סיגלית

תודה רבה לך דוקטור ארתור על התשובה . האם אתה מסכם את בדיקת האקו כתקינה? רציתי לאמר שאכן הפעימות מלחיצות אותי מאודדד. ולפי תשובתך אני מבינה שזו לא בעיה לבבית. האם יש מצב שפעימות אלו ייעלמו לחלוטין? ושוב המון תודה.

מנהל פורום קרדיולוגיה וצנתורים